• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med val av klocka, Oris Aquis vs Tudor bb?

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det skiljer väl en del i pris på dessa?
Du kan ju köpa en Oris och sedan få pengar över för att köpa ännu fler roliga klockor!
Men visst, Tudorn är ju trevlig och ska man bara en klocka så...
 

Ale

Cartier
Oris!
Tänkte själv köpa Black Bay, men ha-begäret, uppbyggt efter flera veckors bildgooglande, recensionsläsande och youtube-surf, försvann på ett ögonblick inne i butiken när jag fick se den hemska profilen med de förvuxna höga lugsen/bandhornen! Ser riktigt amatörmässigt ut imho, inga vackra kurvor där inte.

Oris har ju också väldigt speciella bandhorn, men där känns det iallafall genomtänkt. Möjligen kan den ses som lite tråkig jämfört med Tudorns faktiskt riktigt fina tavla.

Köper du Tudor får du se till att aldrig titta på den från sidan! :)

Se här en klassisk Tudor Oyster Prince Sub, jämfört med BB:

rolex-tudorprince-oysterdatesub-ref79090-23322-ls_0033.jpg
Tudor Black Bay vs Mk II Kingston comparison (3).jpg
 
Senast ändrad:

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Bra val. Älskar min och den används ofta på gummi. Inte så mycket bilder i luren men kan bjuda på några som kanske gör ha-begäret lite större
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Bör tillägga att samtliga bilder är oredigerade och tagna med iPhone. Klockan är helt enkelt så vacker.
 
Bra val. Älskar min och den används ofta på gummi. Inte så mycket bilder i luren men kan bjuda på några som kanske gör ha-begäret lite större
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Bör tillägga att samtliga bilder är oredigerade och tagna med iPhone. Klockan är helt enkelt så vacker.

Redigt fin! Hoppas någon är sugen att sälja en med länk snart:). Annars får man köpa en ny från Chrono24 i Tyskland.
 

BCKSTRM

Rolex
Stilmässigt är det helt olika klockor så svårt att rekommendera köp där. Dock kommer en beggad Tudor hålla värdet väl medans en ny Oris kommer dyka i värde lika djupt som du kan dyka med den. Så mitt råd blir en beggad Pelagos - riktigt fet dykare som håller värdet och är så mycket klocka för pengarna som man bara kan få. Om jag ska välja av BB och Aquis väljer jag BB och sedan komplettera med en beggad Aquis när fler slantar trillat in ;) Om jag verkligen måste välja en så blir det BBn. Sorry för långt svar...
 

Biffbert

Cartier
Lägg på några få tusenlappar så får du ett begagnat muskedunder runt 20-25 tusen med alla tillbehör på länk :) Givetvis inte den blå utan den härliga röda
 
Har lite funderingar vid köp av :tudor:

Har kollat beg priserna på klocksnack och sett att dom säljs från 16-22tusen. Då börjar jag fundera på om man ska köpa en ny från Chrono24 från Tyskland, där dom kostar runt 23tkr. Har varit i kontakt med olika svenska butiker och fått erbjudande från 27-31tkr.

Är det värt att betala extra och köpa den från en svensk butik? Hur tror ni dom håller sig i värde om 5-10år? Vad brukar en vanlig servicekostnad gå på efter några år?

Det blev mycket nybörjar frågor :)
 
Har haft en Tudor BB röd och har en Oris Aquis, 2 vädigt fina klockor båda två. Men om jag ska välja en säger jag Orisen, inte för att den är bättre direkt utan för att den inte är sämre heller men billigare. Sen tycker jag den nya Aquisen med den blåa tavlan är riktigt läcker och snäppet snyggare är BB.
Med det sagt så är det ju helt och hållet en smaksak som ts måste avgöra själv :)
 

Luckyluciano

Ninjasköldpaddan
2-Faktor
Har lite funderingar vid köp av :tudor:

Har kollat beg priserna på klocksnack och sett att dom säljs från 16-22tusen. Då börjar jag fundera på om man ska köpa en ny från Chrono24 från Tyskland, där dom kostar runt 23tkr. Har varit i kontakt med olika svenska butiker och fått erbjudande från 27-31tkr.

Är det värt att betala extra och köpa den från en svensk butik? Hur tror ni dom håller sig i värde om 5-10år? Vad brukar en vanlig servicekostnad gå på efter några år?

Det blev mycket nybörjar frågor :)
22k begagnade? :eek: Du kan få min för 21k isf :D
Servicepriser har du på krons hemsida. Utan att ha kollat så gissar jag på 4-5k men det är ETA verk som kan servas av icke ad mycket billigare om man nu föredrar sånt.. Dom kommer definitivt inte sjunka i värde iaf. :) och med rolex/tudors kraftiga höjningar konstant så lär de väl snarare gå upp i pris
 
Topp