• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med val av klocka till sambo

Så vilken blir det?

  • Date

    Röster: 31 58.5%
  • Yachtmaster

    Röster: 22 41.5%

  • Totala väljare
    53
  • Enkät stängd .

jwh

Omega
Min kära sambo tyckte att det vore klokt att fråga er då jag "ändå spenderar så mycket tid på KS".
Så all hjälp uppskattas! Av olika alternativ är det dessa hon valt att välja mellan. Tyvärr fanns ingen Date med svart tavla i butiken och det är den som gäller.
Pga av halvkassa bilder slänger jag in länkar till de två alternativen.

Date 34 (svart tavla)
https://www.rolex.com/watches/datejust/m115234-0002.html

Här med blå tavla
IMG_5301.JPG


Yacht-master 37
https://www.rolex.com/watches/yacht-master/m268622-0002.html

IMG_5298.JPG
 

Ronnie

Rolex
Dejten klär hennes arm bra tycker jag. Med svart tavla matchar den de lite vilt mönstrade svarta byxorna.
Yachtmastern är mer vit seglarjacka och keps. Funkar inte på en landkrabba som hon. Mycket enkelt.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Vad fanns inte i butiken? Vad är det för servicetänk? De får väl beställa en annan tavla och byta om det är den modellen hon vill ha...

Kör på DJ, klassiskt.
 

antikmartin

Cartier
2-Faktor
välj den ni tycker bäst om av dem.
Som andra skriver är det inget problem att byta tavla på sikt även om de svarta är slut i butiken nu...( pruta med ett tavelbyte i köpet)
Är det absolut likvärdigt mellan dem så är nog Yachtmaster mitt förslag
 
  • Like
Reactions: jwh

P-vakten

Patek
2-Faktor
Klassiska och tidlösa Datejuste lägger jag min röst på. Var det problem för butiken att plocka hem en sån till er?
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Dejten klär hennes arm bra tycker jag. Med svart tavla matchar den de lite vilt mönstrade svarta byxorna.
Yachtmastern är mer vit seglarjacka och keps. Funkar inte på en landkrabba som hon. Mycket enkelt.
Till hennes försvar får jag säga att vi är en hel del till sjöss, bilden är tagen innan vi skulle iväg och träna.
 
Senast ändrad:

jwh

Omega
Vad fanns inte i butiken? Vad är det för servicetänk? De får väl beställa en annan tavla och byta om det är den modellen hon vill ha...

Kör på DJ, klassiskt.
Butiken hade ingen med svarta tavla inne, så för att få en känsla testade hon den med blå. En med rätt (svart) tavla skall testat lite senare i sommar. Landar hon på en date så får dom plocka in den svarta tavlan såklart
 

jwh

Omega
Klassiska och tidlösa Datejuste lägger jag min röst på. Var det problem för butiken att plocka hem en sån till er?
Jag kanske formulerade mig dåligt, vi åkte alltså till butiken spontant och testade de modellerna hon landat vid, och de råkade bara ha med svart tavla inne.
 

LS

Panerai
2-Faktor
DJ med blå tavla är ju jättefin! Testade ni storleken mindre (31mm tror jag)? Får känslan av att det skulle kunna bli riktigt snyggt.
 
  • Like
Reactions: jwh

Husse

Patek
Åh, herregud!
Först tyckte jag att det stog ”Hjälp mig att välja sambo!” :D
Betydligt svårare än att välja klocka till din sambo!
YM med blå tavla!
 
  • Like
Reactions: jwh

Nygren

Audemars
2-Faktor
Om prisskillnaden inte har någon betydelse så YM! Gillar DJ, men denna YM var jäkligt vass
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Om prisskillnaden inte har någon betydelse så YM! Gillar DJ, men denna YM var jäkligt vass
Nej prisskillnaden har ingen betydelse.
Jag försöker att inte påverka hennes val då det är hennes klocka, jag älskar dom båda, min ända tanke med yacht-mastern är att det händer en del på den. Att man kanske tröttnar på den blå visaren osv. Riktigt svårt
 

Bas

Patek
Datejust är nog mer allround och passar till mer kläder om man säger så haha. Båda är sportstål men endå :)
Frugan kör DJ
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
Datejust är nog mer allround och passar till mer kläder om man säger så haha. Båda är sportstål men endå :)
Frugan kör DJ
Jag tänker lite i samma banor, passar i slitna jeans och vit t-shirt samtidigt som du kan bära den mer dressat. YM syns mer men är riktigt snygg. Lite rädd att det "händer för mycket" i den dock.
 
  • Like
Reactions: Bas

Bas

Patek
Jag tänker lite i samma banor, passar i slitna jeans och vit t-shirt samtidigt som du kan bära den mer dressat. YM syns mer men är riktigt snygg. Lite rätt att det "händer för mycket" i den dock.
YM känns mer som en dykare som man inte bär om man vill vara lite mer ”dressad”
Men många kör dykare till kostym och klänning, tycker inte det rimmar dock :)
 
  • Like
Reactions: jwh

Åskviggen

Panerai
Jag vill också slå ett slag för YM. Tänker generellt sett om jag skulle möta en kvinna med den klockan blir man lite imponerad ;)
DJ känns rätt indoktrinerad bland kvinnor med klockor.
 
  • Like
Reactions: jwh

Nygren

Audemars
2-Faktor
Nej prisskillnaden har ingen betydelse.
Jag försöker att inte påverka hennes val då det är hennes klocka, jag älskar dom båda, min ända tanke med yacht-mastern är att det händer en del på den. Att man kanske tröttnar på den blå visaren osv. Riktigt svårt
Frun har en DJ 31 med rhodium floral dial (kan den heta så?) Var lite orolig för att den skulle kännas för utspökad. Tycker dock att den är helt rätt - piggar upp när något sticker ut på en i övrigt diskret klocka. Tycker detsamma gällande blå text och visare på YM
 
  • Like
Reactions: jwh

jwh

Omega
YM känns mer som en dykare som man inte bär om man vill vara lite mer ”dressad”
Men många kör dykare till kostym och klänning, tycker inte det rimmar dock :)
Hon har en fin vintage Breitling Geneve som ett dressat alternativ. YM är inte helt utesluten dock
 
  • Like
Reactions: Bas

jwh

Omega
Frun har en DJ 31 med rhodium floral dial (kan den heta så?) Var lite orolig för att den skulle kännas för utspökad. Tycker dock att den är helt rätt - piggar upp när något sticker ut på en i övrigt diskret klocka. Tycker detsamma gällande blå text och visare på YM
Jag är med dig, det är ett riktigt tufft val. Båda klockorna är riktigt bra.
 
Topp