• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp med val av klocka

SeChap

Breitling
Tjena!

Antar att det finns X antal liknande trådar här men är ny här och har inte riktigt hittat rätt tråd att posta i.

Det är i alla fall dags att för uppgradering känner jag. Är för tillfället stolt ägare av en relativt nyinköpt Seiko skx007 men känner att det är dags för något åt det lite mer dressiga hållet.

Alltid gillat Certinas klockor och speciellt denna automatiska DS-1 har fallit mig i smaken

KD1ttV


Nu vill jag väl egentligen kika ifall Ni på klocksnack har några rekommendationer.

Är Certina något att ha?
Något annat man bör satsa på? I så fall vad?

Kom gärna med tips av klocka i liknande utseende som Certinan!


  • Då jag är student så får budgeten ligga på ca 6000-9000 men kan se mig sträcka mig lite längre ifall jag skulle hitta en klocka av lite högre kaliber än Certinan för rätt pris.
  • Ska funka till kostym men även som lite finare vardagsklocka
  • Inga problem att köpa begagnat!
  • Automatiskt är näst intill ett krav



Tackar så hemskt mycket på förhand och önskar er alla en fortsatt trevlig torsdagskväll! :angel:
Allt gott!
/J
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Du kan få fin design och kvalitet för priser under din budget. Seiko SARB-serien har nog en del som skulle tilltala dig.
 

Michael.

Rolex
image.jpeg
Du har ju även tissot visodate för ca 4. Jag har en sådan (svart) och den jag varit nöjd med. Ska dock snart sälja den inför andra köp. Den har ganska dressat utseende om du gillar det, väldigt ren tavla. Snyggare än Certinan i mina ögon. Finns i både Vit och svart tavla.
Pics:
image.jpeg
 

Brogren

Cartier
Nyservad vintage Omega Seamaster bör kunna hittas med ditt pris rätt lätt. Mer klocka för pengarna är svårt enligt mig.
Eller varför inte en vintage Tudor?

Du kanske inte gillar vintage, då hade jag kört på SEIKO Sarb033 eller Tissoten.
 

SeChap

Breitling
Vintage är inga problem. Är lite inne på en vintage Tudor och har kikat på några stycken, kanske blir en Tudor i framtiden om jag väljer något annat just nu.

Den vita Oris tyckte jag var riktigt snygg måste jag säga!

Tack för alla tips hittills!
 

Bjoerlin76

Audemars
2-Faktor
Certinan är en jättefin klocka. Ingenting att tveka på egentligen om du gillar den. Skulle dock kika på den här, SDGM003. Fantastisk tavla, snygg länk och en helt överjävligt snygg boett! Kanske inte jättedressig men som vardags-"finklocka" passar den perfekt. Bilder från Seiyajapan.
image.png

image.png

image.png
 
Topp