• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp med val av kronograf?

Skulle köra en beggad Carrera reissue 3113, 36mm goodness med Heuer dna
1728988560903.png

Klart han ska ha en TAG Heuer Glassbox! Finaste kronografen som släppts på flera år enligt mig. Nya Caliber TH20-00 med kolumnhjul (👌) är helt inhouse, storleken är perfekt med sina 39 mm... en fullträff helt enkelt. Jag tror TAG är på rätt spår igen med ny VD och nytt fokus. Jag tror helt ärligt att vi skönjar en ny storhetstid för TH i horisonten. De har definitivt muskler och know-how att uträtta stordåd på marknaden om de bara bestämmer sig för det och är konsekventa med sina släpp. Jag har inte brytt mig särskilt mycket om TH tidigare men senaste året har jag blivit mer och mer intresserad av deras släpp.

Det finns en CBS2210.FC6534 inom EU på C24 för 49k, fullset i vad som verkar vara kanonskick. Det är prisvärt tycker jag.

1000012000.jpg

Tja. När man går över 40-50k får man sällan något för pengarna. Knappt efter 20k. Du köper liksom inte en klocka därefter utan du handlar med lyx och/eller status. Generellt. Som I att de flesta delarna är från Kina. Bara att läsa på vad som krävs för att en klocka skall få vara "swiss made". Man blir inte imponerad. Men hoppas du hittar något du gillar. Men om du tror att du skall köpa något som inte tappar halva värdet på några år, då är du i fel hobby. Det här är som att handla bil... för det mesta.

Tillbaka
Topp