• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig att hitta ny dator!

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Köpte en Asus Zenbook för 3 år sedan (13", i7, SSD och 4GB ram), bra batteritid, lätt och funkar lika bra idag.
Skulle lätt kunna gå på en sådan igen...
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Jag skulle personligen valt en Air. Nya Macbook känns riktigt trevlig på måtten och det nya tgt-bordet men jag har dock bara testat den i fem minuter i affären så det ger ju inte mycket. Ska du nu plugga lär du ju bära med dig den en hel del så då är låg vikt alltid trevligt. :)

Jag har haft fyra Air tidigare och ångrar inte att jag nu sitter framför nya MacBook. Air blev helt plötsligt omodern över en natt på något sätt. Skärmen och musplattan är verkligen fantastisk.
 

Edin

Panerai
Jag har haft fyra Air tidigare och ångrar inte att jag nu sitter framför nya MacBook. Air blev helt plötsligt omodern över en natt på något sätt. Skärmen och musplattan är verkligen fantastisk.

Tror du säkert har rätt där. Har suttit med min Air i nästan tre år och nu med retinaskärmarna och alla uppgraderingar de gjort är det säkert väsen skillnad.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Macbook Air, provat allt från Macbook pro till till macbook. 4 år och 2 månader dagligt användande av min nuvarande Air, nu börjar den bli trött. Har aldrigt skådat en PC som orkar så länge med Windows som operativsystem (såvida du inte är datakunnig och rensar ut skit, formaterar, defragmenterar osv). Jag är lat och okunnig, just därför har MAC fungerat klockrent
 

SSL

Audemars
Min Asus hänger i än. Lite småskavanker och bytt batteri en gång (bör bytas snarast igen). Men fortfarande snabb. Rensade ut i stort sätt allt man kan ta bort från Asus grundinställningar då det bara är massa onödigt skit som segar ner datorn. Min Asus startas snäppet efter en ny Mac.
Jag har dock varit sugen på en ny dator några år, då jag tycker 15 tum är lite för stort och den är lite klumpig. Svårt att motivera ett Mac-köp bara då man spenderar mindre o mindre tid vid datorn.
image.jpg
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bästa mac'en du har råd med, är 10k taket så kör en Air. Jämför man tekniska-specs mot PC så upplevs macarna som dyra, men Os X och ett stabilt andrahandsvärde gör att de är otroligt prisvärda.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Beror nog på vad du ska använda datorn till :) Om du inte är en power-user kommer du långt med chrome, qbittorrent, vlc och spotify
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Beror nog på vad du ska använda datorn till :) Om du inte är en power-user kommer du långt med chrome, qbittorrent, vlc och spotify
Tack för svar. :)
Föredrar du qbittorrent framför utorrent? Kört safari nu och börjar bli van, alltid haft chrome men får se om man ens behöver den nu. Skulle iofs va skönt att synka bokmärken m.m.
 

Niclas

Omega
Dottern ville gå motsols och vägra köpa mac när hon började på universitet. Blev en Asus Zenbook som hade kanonprestanda för dryga 10´.
Lite mer än året senare gick strömkontakten sönder i datorn och Asus hävdar yttre våld. Alltså, stiftet med pluspolen är knäckt och hur skall det kunna gå till när det sitter en hylsa runt ?
Nej, dåligt materialval, kass service och ....

Dottern köpte MBP för ett halvår sedan och sitter numera nöjd.
 

joca

Patek
2-Faktor
Dottern ville gå motsols och vägra köpa mac när hon började på universitet. Blev en Asus Zenbook som hade kanonprestanda för dryga 10´.
Lite mer än året senare gick strömkontakten sönder i datorn och Asus hävdar yttre våld. Alltså, stiftet med pluspolen är knäckt och hur skall det kunna gå till när det sitter en hylsa runt ?
Nej, dåligt materialval, kass service och ....

Dottern köpte MBP för ett halvår sedan och sitter numera nöjd.

Känns som att MBP/air är ett bra val för många studenter :)
 

Niclas

Omega
Man bör dock tänka på att köpa mac med väl tilltaget internminne då man inte kan trycka in mer i efterhand numera.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Kör på en Air. Men välj 8GB RAM från början. Man kan tyvärr inte uppgradera minnet senare. Tyvärr valde jag bara 4GB snål och dum, men det räcker verkligen inte när man har mycket fönster igång. De där j-a badbollen kommer upp jämnt.
 
Topp