• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig dimensionera!

Chuck

Patek
2-Faktor
Vilken storlek har mineralglaset? :S



9ebaqyde.jpg


jynada4u.jpg



Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Tack för er hjälp, vill verkligen inte beställa fel. Ska jag skaffa en digitala skjutmått ?


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Saffirglas på över 3mm verkar vara ovanligt att få tag på. Hur räknas domed glas med millimetrarna?


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

rogart-63

Patek
Vad är det för klocka? Finns det inget originalglas. När jag köpt mineral glas från cousins t.e.x tycker jag att om jag köper ett 2,5 så är det 2,3 tjockt. Så du skulle kanske ha ett 3,5 mm tjockt glas.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Vad är det för klocka? Finns det inget originalglas. När jag köpt mineral glas från cousins t.e.x tycker jag att om jag köper ett 2,5 så är det 2,3 tjockt. Så du skulle kanske ha ett 3,5 mm tjockt glas.

Citizen ny6021 problemet är att jag vill ha ett saffirglas :)


Skickas från min iPad via Tapatalk
 

rogart-63

Patek
Blir nog svårt att hitta ett safirglas som passar. Sen tror jag du måste byta packning annars blir det inte tätt. Men säkert går det.
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Är det inte safir glas redan
Googlade NY6021 och då står det sapphire crystal

Ja det var ett av argumenten till köpet förutom motorn 8203 men besvikelsen blev enorm efter några dagar.

Det kan omöjligen vara safir då jag har för vana att slänga klockan på bordet med glaset neråt när soffläge nalkas , direkt fick jag synliga repor på glaset :(

Isf är det ett riktigt skit safir eller ett vanligt mineralglas som jag har erfarenhet av att lätt repa.




Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

rogart-63

Patek
Kollade lite och det verkar som äldre modeller har mineralglas medan nyare är safir. Men det går att repa safir oxå.
 
Topp