Tjena, klockfantaster! Jag är på jakt efter en klocka som ska klara av två viktiga uppdrag: vara en förlovningsklocka och samtidigt göra sig riktigt snygg på bröllopet. Det måste vara något elegant, något som skriker stil men inte snobberi.
Just nu har jag två kandidater i åtanke:
1. IWC Portugieser 40 – en klassiker som alltid funkar. Men vilken urtavla? Vit med blåa siffror? Vit med guld? Salmon-dialen? Det är ju som att försöka välja pizza på en fredagskväll. Allt ser bra ut, men vad är rätt val?
2. Cartier Santos Dumont – älskar designen speciellt vit med guld, men jag vill egentligen inte ha en quartz så funderar också på den svarta som är mekanisk
Min budget är runt 80.000 SEK, så Rolex får sitta på bänken den här gången. Och nej, jag vill inte ha något sportigt. Detta ska vara en klocka som är mer James Bond på cocktailparty än James Bond jagar skurkar i dykarutrustning.
Så, vad tycker ni? Har ni andra förslag som skulle kunna passa? Hit me med era bästa idéer – och snälla inga förslag på smartwatches och japanska affordables, tack![Winking face :wink: 😉](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)
Just nu har jag två kandidater i åtanke:
1. IWC Portugieser 40 – en klassiker som alltid funkar. Men vilken urtavla? Vit med blåa siffror? Vit med guld? Salmon-dialen? Det är ju som att försöka välja pizza på en fredagskväll. Allt ser bra ut, men vad är rätt val?
2. Cartier Santos Dumont – älskar designen speciellt vit med guld, men jag vill egentligen inte ha en quartz så funderar också på den svarta som är mekanisk
Min budget är runt 80.000 SEK, så Rolex får sitta på bänken den här gången. Och nej, jag vill inte ha något sportigt. Detta ska vara en klocka som är mer James Bond på cocktailparty än James Bond jagar skurkar i dykarutrustning.
Så, vad tycker ni? Har ni andra förslag som skulle kunna passa? Hit me med era bästa idéer – och snälla inga förslag på smartwatches och japanska affordables, tack
![Winking face :wink: 😉](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png)