• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig hitta den ultimata guld/stål-klockan

HaVet71

Guld
2-Faktor
Hej, som rubriken säger så söker jag något i guld/stål. Har testat både Sjöö Sandström, JLC och Frederique Constant i helguld men det var inte riktigt min grej så nu tänker jag att guldstål kanske är ”da shit” för mig. Tänker mig mellan 36-42 mm, helst ny. Pris från 50-150’. Exempel enligt nedan, öppen för olika märken.
1FA484C5-8C6B-4D75-935D-9085FB632C33.jpeg

Tycker det är rätt få klockor som passar i guld och stål men Rolex DJ och Cartier Santos, som båda nämnts tidigare, tycker jag passar bra som TT.

Screenshot_7.jpg
Screenshot_6.jpg

Annars är kanske Sjöö Sandström ett alternativ, du samlar väl på dem :)

image.jpg

Tycker det är rätt få klockor som passar i guld och stål men Rolex DJ och Cartier Santos, som båda nämnts tidigare, tycker jag passar bra som TT.

Screenshot_7.jpg
Screenshot_6.jpg

Annars är kanske Sjöö Sandström ett alternativ, du samlar väl på dem :)

image.jpg
Visst samlar jag på Sjöö Sandström men har redan en UTC och svarta klockor har jag testat för många gånger..så även om SS är favoritmärket Nr 1 så går denna bort

Jag sitter själv med avtryckarfingret på en Omega Seamaster 300 på svart gummiband och guld bezel. Grymt snygg och gummibandet var riktigt bekvämt när Jag provade en. Kandidat två är submariner med svart tavla, finns ett snyggt svart gummiband från rubber b att ha som ombyte har Jag sett. Såg att suben höjts i pris till 160 000,- nu också. Någon som föresten vet om sub i halvguld också börjat bli svår att få tag i från ad?

Tillbaka
Topp