• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig med en VC-klocka

time2catch

Basic
Friends Of KS
2-Faktor
Hej klockvänner! Behöver hjälp utav er då jag känner mig dålig på Vacheron Constatin. En avlägsen släkting hade nyligen införskaffat sig en sådan, och jag är nyfiken på vilken modell det är och om den är äkta. Vågar inte fråga personen, om det visar sig vara fejk. Så känns det pinsamt. Kan bara säga att med det jobb som han har, och familj att försörja. Känns just nu en VC-klocka, i guld och diamant, låt säga, helt orimligt. Men man kan vinna på lotto också.

Har googlat men inte hittat något liknande.
image.jpeg

image.jpeg

om det har saknats klockintresse tidigare måste jag säga att det var en ganska bra instegsklocka oavsett äkta/fake :)

Sticker ut hakan och säger att den ser äkta ut. Tycker allt sitter där det ska och datumet ser ok ut.
Sen har jag aldrig sett den modellen från VC på någon repsajt.

Malteserkorset sitter dessutom inte ens rakt ser jag nu.
Du kan gott vänligt informera släktingen om att de enda som luras av den där kopian är sådana som ändå inte ens har en susning om vad VC är..

Tackar för input, måste säga att det "lättar" att han inte har spenderat sitt livs besparing eller sålt bilen/lägenhet. När äldste sonen nu ska börja på en högskola.

Tycker den ser riktigt skum ut. Diamanterna ser inte ut att vara i linje med indexmarkeringarna, tavlan är dåligt gjord och korset ser missformat ut. :facepalm:
Om han nu inte har ett klockintresse så känns det ovanligt att köpa en VC som första klocka, om han nu inte är en oljeshejk. :cigar:

Älskar de som går in på detaljer i sådana uppenbart falska klockor. Den är fake, helt enkelt. Precis allt suger och är fel.

Tillbaka
Topp