• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig med klocka!!!

daniel32

Omega
Tjenare jag är en ny medlem här och är inte någon vidare expet på klockor, jag fyller snart 16 år och önskar mig en ny klocka ca 4000-5000kr max!
Jag vill gärna har en automatic helst med skelett urtavla.
Jag tittade runt och hittade en Bulova 98A177 någon som vet om den är bra? Själv tycker jag den är riktigt vacker. Men som sagt behöver hjälp med en klocka (skelett ur) för max 5000kr!

tack i förväg
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Den där tissoten är ganska stor om jag minns rätt, inget fel i det men bra att veta.
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar Bulova, ju äldre desto bättre. Deras skelettur som ursprungligen var ett skyltexemplar för att visa upp ”innanmätet” i deras stämgaffelur blev så populära att de fick tillverka fler. Oklart hur de moderna reissuemodellerna är dock. Bulova hade väl dessutom en lite mindre smickrande period i quartzkrisens spår.
Lycka till!
 

Scipio

Patek
2-Faktor
Tjenare jag är en ny medlem här och är inte någon vidare expet på klockor, jag fyller snart 16 år och önskar mig en ny klocka ca 4000-5000kr max!
Jag vill gärna har en automatic helst med skelett urtavla.
Jag tittade runt och hittade en Bulova 98A177 någon som vet om den är bra? Själv tycker jag den är riktigt vacker. Men som sagt behöver hjälp med en klocka (skelett ur) för max 5000kr!

tack i förväg
Om det funkar med att många av köparna till dessa är skelett nu skulle jag rekommendera vintage. T ex Omega som har bra andrahandsvärde och bra urverk, dessutom bär på en historia som dina klasskompisar behöver få höra. Denna kostade 3000 kr. Har du tur kommer de med skelettvisare.
IMG_5213.JPG
 

daniel32

Omega
Jag gillar Bulova, ju äldre desto bättre. Deras skelettur som ursprungligen var ett skyltexemplar för att visa upp ”innanmätet” i deras stämgaffelur blev så populära att de fick tillverka fler. Oklart hur de moderna reissuemodellerna är dock. Bulova hade väl dessutom en lite mindre smickrande period i quartzkrisens spår.
Lycka till!

Ok ok! Länka gärna om du vill, ett par gamla skelett ur från bulova för max 5000kr tack för hjölpen!
 

daniel32

Omega
Om det funkar med att många av köparna till dessa är skelett nu skulle jag rekommendera vintage. T ex Omega som har bra andrahandsvärde och bra urverk, dessutom bär på en historia som dina klasskompisar behöver få höra. Denna kostade 3000 kr. Har du tur kommer de med skelettvisare.
IMG_5213.JPG

3000kr för en omega?! Låter som ett jävla fynd! Hur fick du tag på den?
 

daniel32

Omega
43mm är den, rätt stor för att vara lite av en dressare men jag lyckas iallafall bära upp den på mina tunna handleder på ett eller annat sätt:D
3668F8C1-A4AD-4608-8EF3-197F1D246222.jpeg


Så jäkla vacker!!!! Önskar att jag hade pengarna, skulle ha köpt den direkt. Men man kan hoppas att min föräldrar är extra snälla på min födelsedag :), kanske dum fråga, hur vrider man upp en klocka?
 

Matts

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Jag prövade den när den kom och jag tror att det är att tavlan har stor diameter i förhållande till boettens 43 mm som gör att den upplevs extra stor

43mm är den, rätt stor för att vara lite av en dressare men jag lyckas iallafall bära upp den på mina tunna handleder på ett eller annat sätt:D
3668F8C1-A4AD-4608-8EF3-197F1D246222.jpeg
 

Scipio

Patek
2-Faktor

daniel32

Omega
Tjena!

Jag är ett stort "fan" av skeleton klockor för att de sticker ut lite, inte alltid man ser urverket i en klocka ju!

Vill göra ett nytt inköp på en klocka och såklart skulle en skeleton klocka passa bra ;), lite tips pp klockor i den sorten för max ca 5-7 tusen!
 

daniel32

Omega

Snackade med ägaren men priset var tyvärr lite över vad jag hade tänkt mig men tack för förslaget ändå!

Hur är hamilton klockor? Såg även ett märke med fina klockor som heter
dreyfuss & co, aldrig hört det förut något du vet om?
 

Bezelman

Audemars
2-Faktor
Snackade med ägaren men priset var tyvärr lite över vad jag hade tänkt mig men tack för förslaget ändå!

Hur är hamilton klockor? Såg även ett märke med fina klockor som heter
dreyfuss & co, aldrig hört det förut något du vet om?
Hamilton gör fina klockor. Dom ägs av Swatch group som äger ett gäng klock märken o kan väl likställas med Tissot, Certina, Mido som alla delar ägare och ofta urverk.
 
Topp