• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hjälp mig välja beater

Vilken ska man ha ?

• Seiko tuna sbbn031

Röster: 24 26.4%
  • Breitling colt skyracer

Röster: 32 35.2%
  • Sjöö sandström utc skydiver

Röster: 23 25.3%
  • quartz är töntigt

Röster: 12 13.2%

• Totala väljare
    91

Norrman

Silver
Tjenare klocknördar !
Vilken beter ska man välja för jobbet, jobbar som elektriker på bygge. Så mycket damm,stötar,repor osv. Ni fattar grejen.
Kriterierna är väl att den ska vara tålig och toolig. Vill även att det ska vara en quartz. Så jag har själv kommit fram till 3 olika klockor.
Och diskussionen gäller främst dessa klockor, andra förslag får förekomma såklart, dock INGEN g-shock.

Seiko tuna sbbn031
+ stenhård
+ Lång batteritid
- Inga funktioner utom day/date
- Måtten är lite stora

SBBN031-4.jpg

Breitling colt skyracer
+ Snygg
+ Reptåligt/lätt material (Breitlight®)
+ Måtten, nätt och smidig
- Inga funktioner förutom datum
- Töntigt gummiband (måttstock har man i fickan)
-/+ Tråkig tavla som enbart är målad +Inga index som kan trilla av
colt-skyracer_02.jpg

Sjöö sandström utc skydiver
+ Svenskt företag
+ Många bra funktioner (veckonummer :D)
- Lätt repad
E0CD506D-A76E-4701-81FC-ECD6B8B0A8FE_zpswzair4g4.jpg

Du är ju rätt ute med 2 av de 3 i alla fall. ;)

IMG_5549.JPG

SBBN031 är ruggigt trevlig, älskar den klockan och hade inga som helst problem att använda den dagligen under lång tid, den lär dessutom tåla allt och lite till.

IMG_5790.JPG

Skyracern gillar jag också riktigt mycket och min sitter på armen idag.