dunbor
Basic
Håller med om att det inte behöver vara en dyr klocka. Det viktiga är att den är estetiskt tilltalande och passar outfiten/På en meters håll syns det ändå inte om klockan är dyr eller billig...
Här en billig Seiko 5 på svart Hirsch-läder till blå skjorta och grå kavaj:
Jag håller delvis med dig här att färgen på urtavlan delvis begränsar. Däremot tycker jag nödvändigtvis inte att urtavlan behöver matcha färgen på kostymen. Här kan man istället exempelvis jobba med en slips eller näsduk som går i ton med klockans urtavla. Det viktiga i min mening är att lädret matchar skorna och et eventuellt bälte!Jag kanske framstår som lite skitnödig nu men när det kommer till dressur tycker jag det är bra att undvika färger som blått och grönt på urtavlan. Don´t get me wrong, jag tycker det är snyggt med färg på tavlorna men till kostym tycker jag i såna fall man behöver matcha färg med urtavla och kostymtyg. Inga problem om man bara har blå kostym såklart men jag tycker vit eller champagnefärgad tavla blir cleanare.
Själv föredrar jag att damma av vintage guldklocka när det ska kostym på men då är det till fest och inte vardagskostym.
Sedan har många av de klassiska reglerna (tyvärr) släppts i dagens moderna samhälle. Många rockar exempelvis en kostym med vita sneakers, något jag aldrig kommer förstå eller ge mig på. Vita (tennis) sneakers är förvisso den enda gympaskon jag har på mig men det finns mängder av andra outfits, än kostym/kavaj, som är mer passande.