• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp mig välja sportrolex!

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Galna priser på 114060 begagnat i dagsläget, för tokigt. För 40' hittar du en 14060 utan b&p i ok skick.
Jag hade nog kollat på en 16570. Du får en fullset för typ 40'. Trevlig sportrolex.
Fast de 114060 som sålts senare tid har väl typ gått för 49-53 tkr..,är det så galet verkligen? :)
Ahh du menar billigt förstås
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Sub 14060 är trevlig och kanske inom budget. Kanske kan du klämma in en 16610 eller 16800 också. Subben är ju en klassiker, men expl2 med svart tavla är också fin och lite mer ovanlig.
 
Senast ändrad:

Snilsson

Cartier
Någon som vill ta en närmare titt på den klocka jag skrev om tidigare? Ser den reko ut? Vad är en 'bra' prisbild?
Här är en Exp 2 som såg vettig ut på C24. Gillar framförallt bandhornen som ser väldigt intakta ut.. Vad skulle ni säga är ett rimligt pris?

16570
1995
Med box, utan papper.
Trycktestad OK, servicehistorik okänd (eller som de skriver - kontrollerad och inget servicebehov finns...

4035406i_xxl.jpg


4035406h_xxl.jpg


4035406g_xxl.jpg


4035406k_xxl.jpg
 
Jag personligen har väldigt svårt för nya suben men Maxi case och keramisk bezel. Tycker de äldre är avsevärt mycket snyggare och välavägda på någotvis. De nya ser mest klumpiga ut för mig. Så skulle också satsa på 14060 om jag var du fast främst en 16570 :)
 

matage

Omega
Som partisk tycker jag du ska höja budgeten lite och sikta på en 114060. Det är en grymt potent klocka och som @Nicbex skriver så är glide lock-spännet värt extra, ganska mycket extra om du frågar mig. Häromdagen slog det mig faktiskt att jag just nu skulle kunna bli OWG med den, så bra tycker jag att den är.
Du?
OWG?

Tillåt mig tvivla (eller skratta)... eller kanske bådadera ;)
 

Domare

Breitling
116610 ! Så mycket pengar så det är nästan ofatbart men man blir nog aldrig så nöjd heller!
 

Bilagor

  • image.jpeg
    image.jpeg
    118.3 KB · Visningar: 56
Topp