Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
30-plussare. Det är en väldigt smal handled vi pratar om ska du veta. Tycker ni andra att 31 är väldigt litet på en smal handled? Många tjejklockor är ju mellan 26-30 mm. Fast den lilla DJen ser verkligen liten ut måste jag säga. Air King såg ganska stor ut på handleden.
Rosa är absolut finast på armen, min tjej har samma tavla på sin Oysterdate. Vitt blir lite skrikigt och alla andra har fula index.
Borde jag förstå vad "lax" betyder?
Skulle säga att det är en tant klocka som är 26mm
Min tjej har väldigt tunna handleder och det finns inte en chans att hon skulle vilja ha en 31mm, skulle gå upp på en 34mm. But thats our opinion.
Vad har hon för storlekar i övrigt på klockorna?
Lady DateJust 31mm ser dock bra ut såg jag nu, bärs större än vad den ser ut.
![]()
Air-King - 34mm
![]()
En 34mm och en 36mm bredvid varandra.
![]()
Svart fungerar till allt, så även blått. Jag vet ej vad för smycken damen bär men det spelar ej ngn större roll. Blekrosa fungerar väl också till allt det är bara jag som inte tycker om det .Känns lite fånigt för mig men om damen din själv tycker om rosa så varför inte. Tror ändå att alla andra färger utom just rosa håller bättre i längden. Men som ngn tidigare skrev så kan man byta tavla. Oavsett vad så kommer hon bli glad för gåvan!Tänkte också på Explorer när jag såg den svarta. Men nej, inte speciellt sportig utan mer en textilidrottare.
Hur tycker du att blå och svart funkar med smycken och kläder? Om man tänker att klockan ska passa till det mesta helst?
Vet inte hur petig din tjej är men hur tycker hon att rosa funkar med kläder och smycken? (Det var ett väldigt tjat om det från mig.)
Jag säger 26mm och laxrosa! Handen i handsken enligt mig. Jag önskar jag också en dag kan köpa min käraste en rolexom jag nu inte två till mig själv
![]()
Don efter person brukar man ju säga. På min fru är det definitivt 31mm som gäller. Hon är förövrigt också 30+. jag var faktiskt själv o kikade på dessa klockor hos Rob e i förra veckan. Efter det besöket är jag för egen del övertygad om att silverfärgat är det som skulle passa i a f min fru bäst.30-plussare. Det är en väldigt smal handled vi pratar om ska du veta. Tycker ni andra att 31 är väldigt litet på en smal handled? Många tjejklockor är ju mellan 26-30 mm. Fast den lilla DJen ser verkligen liten ut måste jag säga. Air King såg ganska stor ut på handleden.
Svart! eller blå.... fan![]()
Det har varit på modet ett tag att ha stora klockor även på damer och som man ser så verkar många tycka om det. Jag köpte i somras en 32mm som jag själv känner är alldeles för stor. Handled ca 14cm. Visst den fungerar men det är helt enkelt finare med en mindre. Köpte en liten Hermes Cape Cod 20mm med grå-svart tavla i höstas. Så liten och snygg!Vad är det som händer? Flera röster på 26 mm? Jag trodde det skulle vara 31 och uppåt alla dagar i veckan?
Eller en begagnad Tank Americaine? Är själv passivt ute efter en sådan och hoppas det blir mitt sista köp men drar mig i det längsta då jag börjar bli rädd för att jag trots det aldrig kommer nöja mig. Usch jag tycker detta klockande börjar ta över mitt liv...
Jag har svårt att motivera mitt svar men tycker bara att svart tavla känns ngt vassare än blå.Eftersom att jag är en sån velpelle så får ni gärna ge era åsikter mellan blå och svart.![]()
Jag har svårt att motivera mitt svar men tycker bara att svart tavla känns ngt vassare än blå.
Den blåa tavlan har väl den rosa lumen och den går fet bort, riktigt tråkigt att Rolex drar in sådant på klockan, sänker den totalt i mina ögon.