• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp oss med skoluppgift! :-)

Hej! Vi har en skoluppgift där vi ska välja ett föremål och ta reda på information om det. Vi har valt en klocka som min mormors mormor ägt. Den är från 1918, men det är allt vi vet om den. Vi har inte lyckats öppna den än men hittade en klocka som såg identisk ut där märket var ch.f.tissot & fils. Har skrivit i några trådar men har inte riktigt lärt mig systemet på Klocksnack än så hoppas inte ni blir upprörda för att vi spamar. Vi är tacksamma för alla info vi kan få!
IMG_3855 (1).JPG
IMG_3860 (1).JPG
 

Warwian

Cartier
Hej! Vi har en skoluppgift där vi ska välja ett föremål och ta reda på information om det. Vi har valt en klocka som min mormors mormor ägt. Den är från 1918, men det är allt vi vet om den. Vi har inte lyckats öppna den än men hittade en klocka som såg identisk ut där märket var ch.f.tissot & fils. Har skrivit i några trådar men har inte riktigt lärt mig systemet på Klocksnack än så hoppas inte ni blir upprörda för att vi spamar. Vi är tacksamma för alla info vi kan få!
IMG_3855 (1).JPG
IMG_3860 (1).JPG
Öppna den och lägg ett inlägg i fickurstråden: https://klocksnack.se/threads/fickurstråden.45608/ så ska vi säkert kunna hjälpa er.
 

grodslukarenx

Patek
2-Faktor
Hej! Vi har en skoluppgift där vi ska välja ett föremål och ta reda på information om det. Vi har valt en klocka som min mormors mormor ägt. Den är från 1918, men det är allt vi vet om den. Vi har inte lyckats öppna den än men hittade en klocka som såg identisk ut där märket var ch.f.tissot & fils. Har skrivit i några trådar men har inte riktigt lärt mig systemet på Klocksnack än så hoppas inte ni blir upprörda för att vi spamar. Vi är tacksamma för alla info vi kan få!
IMG_3855 (1).JPG
IMG_3860 (1).JPG
Enligt Mikrolisk.de registrerades Orator först 1919. :)
 
Topp