• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp; vad är detta?

Oli

Omega
2-Faktor
Hej!

Jag kan ingenting om gamla klockor, så jag behöver lite hjälp. Vad är detta? Finns det något värde i denna? Den funkar ej för tillfället, den har legat i en låda i 15 år.

Tack på förhand
O

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej!

Jag kan ingenting om gamla klockor, så jag behöver lite hjälp. Vad är detta? Finns det något värde i denna? Den funkar ej för tillfället, den har legat i en låda i 15 år.

Tack på förhand
O

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
Jag kommer och hämtar den för en 500-lapp omgående!... Nej men sök på Aquastar Benthos 500 så kommer du se att du sitter på en ikon där. Har för mig att jag sett dessa med just Tissotmärkningen tidigare. Köp om den inte är köpt än...
 

rogart-63

Patek
Håller med @Aurum där . Ett riktigt fynd . Ser ut att behöva lite omvårdnad . Sitter en Omega krona på den b.l.a .Annars bör du kunna få en rejäl slant för den vid ev försäljning .
 

Båtkocken

Panerai
2-Faktor
Här står det lite om den. Bland annat: "During the production period the Benthos was also co-branded with Tissot. These watches had the Tissot logo together with the Aquastar logo on the dial."
 

Oli

Omega
2-Faktor
Håller med @Aurum där . Ett riktigt fynd . Ser ut att behöva lite omvårdnad . Sitter en Omega krona på den b.l.a .Annars bör du kunna få en rejäl slant för den vid ev försäljning .
Afan :) fan va nice.. Vad borde den vara värd i befintligt skick? Tänkte faktiskt sälja den då vintage inte riktigt är min grej..
 
Senast ändrad:

Fredrik (Swe)

Rolex
2-Faktor
Fungerande orginalskick ca 15-20k SEK. Så en bit under det. Lägg ut den på tradera eller kaplans så får du ut vad den är värd/vad någon vill betala för den som ej fungerande.
 

KMS

Rolex
Gripenbros ser dock väldigt fin ut...

Å har väl vart uppe till försäljning i 6 mån typ. (Edit, 2 a på bollen:))


Skall man sälja denna kan nog utomlands vara en bättre marknad WUS eller Ebay. Det behovs nog hittas nån aquastar samlare för att trissa upp priset.
Som nämnts innan så är den väl väldigt ovanlig, men om det är nåt premium eller inte...
I vilket fall som helst COOLT fynd!
 

Jens

Greedo
Som övriga sagt så finns det mkt att läsa om den. Jag håller exemplar med Tissot-tavlan högre för att de är ovanligare och jävligt mkt coolare.
Bara att gratulera om du har möjlighet att köpa den. Jag hade inte tvekat en sekund.


J
 
Topp