• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp.

Najas

Breitling
Hejsan,
Ny här som många andra och ställer en fråga ni säkert fått fler gånger.
Är det någon som kan avgöra om detta är en äkta eller en fejkad klocka.
Vore väldigt tacksam!
En omega constellation chronometer cal 561.
 

Bilagor

  • $_3.JPG
    $_3.JPG
    65 KB · Visningar: 163
  • $_3 (1).JPG
    $_3 (1).JPG
    74.5 KB · Visningar: 139
  • $_3 (2).JPG
    $_3 (2).JPG
    79.3 KB · Visningar: 146
  • $_3 (3).JPG
    $_3 (3).JPG
    82.2 KB · Visningar: 138
  • $_3 (4).JPG
    $_3 (4).JPG
    58.9 KB · Visningar: 132
  • $_3 (5).JPG
    $_3 (5).JPG
    81.1 KB · Visningar: 144
  • $_3 (6).JPG
    $_3 (6).JPG
    47.5 KB · Visningar: 139

rogart-63

Patek
Ser okej ut för mig. Däremot undrar jag om kronan är av rätt modell. Vad står det för referensnummer i boettlocket?
 

Greven

Audemars
Hmmm...finns säkert någon Omega-expert här på forumet men min magkänsla säger att något är knas med klockan. Kanske inte fejk rakt igenom men jag får känslan att den är ihopsatt av olika delar. Tavlan känns underlig. Skall bli intressant att höra övrigas kommentarer.
 

rogart-63

Patek
Ser okej ut för mig. Däremot undrar jag om kronan är av rätt modell. Vad står det för referensnummer i boettlocket?
Citerar mig själv :) . Ser äkta ut så långt som att det är en Omega och ingen replica eller fejkad . Det var nog så jag tänkte. Men håller med om att tavlan ser suspekt ut. Håll dig undan är nog mitt råd.
 

Patrik J

Rolex
Hjälp en nybörjare tack. :) Hur kan ni se detta? Är ju intressant om man hittar något vintage fynd och inte har möjlighet att rådfråga expertpanelen.
Det enklaste är nästan alltid att kolla ref-numret och googla fram ett jämförelseobjekt. Här är samma ref som TS klocka. jämför exempelvis tjockleken på linjerna och fonterna. (snodd bild)
För att inte tala om placeringen av "Swiss made" och en del annat.
98144-27e308ac74d62d008944efc979d2ead6.jpg
 
Topp