• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hjälp !

Zingefan

Breitling
Jag vill ha en så enkel klocka som möjligt , men med så hög kvalité som möjligt !
Jag är montör till yrket och tröttnat att glas och sprintar gårsönder .
Gärna utan både datum och sekundvisare
Ca 36-39 mm , safirglas är villkoren
Rolex Explorer 1 vore drömmen , men priset platsar inte min plånbok som arbetsklocka !

HITME
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag vill ha en så enkel klocka som möjligt , men med så hög kvalité som möjligt !
Jag är montör till yrket och tröttnat att glas och sprintar gårsönder .
Gärna utan både datum och sekundvisare
Ca 36-39 mm , safirglas är villkoren
Rolex Explorer 1 vore drömmen , men priset platsar inte min plånbok som arbetsklocka !

HITME
Tänkte just svara Rolex Explorer även om den har sekund men då det är utanför budget undrar jag vad du har för budget?
 

marw

Panerai
2-Faktor
Jag tänker i första hand på Sinn. Kolla deras klockor du borde hitta något du gillar. Även om klockan får ett och annat märke så är det ju en del av klockans och ditt liv. Var inte rädd för att använda klockan. Sinn håller enligt mig mycket hög kvalitet och hållfasthet i relation till pris.
 

Goose

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
IMG_20160828_161831.jpg

Kanske en Bertucci Field Watch? I och för sig inte saffirglas men jag har använt min väldigt oförsiktigt. Inte så mycket som en skråma. Bekväma och billiga är dom med. Inga sprintar. Allt är i ett stycke.
 

Zingefan

Breitling
Jag tänker i första hand på Sinn. Kolla deras klockor du borde hitta något du gillar. Även om klockan får ett och annat märke så är det ju en del av klockans och ditt liv. Var inte rädd för att använda klockan. Sinn håller enligt mig mycket hög kvalitet och hållfasthet i relation till pris.
Kollade Sinn på nätet , mycket trevliga ur !
 
Topp