Jag har tittat lite närmare på ett gammalt fickur som en gång i tiden tillhört min mormor, hon i sin tur fick det av min morfars farmor (snurrigt jag vet). Enligt min mamma så har det inte fungerat sedan 40- talet då min mammas bror stoppade det i munnen och sedan tappade det i golvet.
Jag har tagit lite bilder på det och skulle uppskatta hjälp med att identifiera märket på klockan/urverket. Enligt min mamma så värderades uret som någonting fint hemma hos henne när hon var liten, men jag förstår att värdet inte är så mycket mer än silvervärdet i boetten. Dock så har det ganska stort affektionsvärde för mig. Tack alla som vill hjälpa till
ping China NiklasArvid
På tavlan står det M. Sjögren Christiansstad
Fin riddare
Silver och DF, Måne och någon krona.
Insida boett M Sjögren Christianstad Import
urverket
Jag vet inte om det står BFB eller något annat?
Jag har tagit lite bilder på det och skulle uppskatta hjälp med att identifiera märket på klockan/urverket. Enligt min mamma så värderades uret som någonting fint hemma hos henne när hon var liten, men jag förstår att värdet inte är så mycket mer än silvervärdet i boetten. Dock så har det ganska stort affektionsvärde för mig. Tack alla som vill hjälpa till
ping China NiklasArvid
På tavlan står det M. Sjögren Christiansstad
Fin riddare
Silver och DF, Måne och någon krona.
Insida boett M Sjögren Christianstad Import
urverket
Jag vet inte om det står BFB eller något annat?