• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HODINKEE "Collectors Summit"

JohnDoe

Rolex
Såg att det inte ens räckte med att flaka upp degen. Man var tvungen att skriva en motivation för att få "chansen" att slanta upp. Hmm skulle inte tro det.
 

Edin

Panerai
Om man nu ser till att mat tydligen ingår är ju 350$ för lite med största sannolikhet men att betala 3500$ är inte på kartan i mitt fall. Då lägger jag hellre pengarna i AP RO/Rolex 16710 fonden.
 

JohnDoe

Rolex
Ska det vara en hyfsad krog på fredagen och en exklusiv lokal med bra mat o dryck hela dagen lär nog kosta $1000 p.p. Sen ska väl talarna komma dit och ha resa, uppehälle och arvode. Då försvinner en $1000 till. Kan tänka mig att de tjänar $1500 per biljett. Ingen dålig vinst.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Bra metod för att filtrera ut branschfolk och riktigt seriösa köpare. Är nog värt pengarna om man vill knyta bra kontakter.
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Ja, det är dyrt. Men, folk är vana att betala för events i USA och jag tror allvarligt talat inte Hodinkee går runt på att sälja överprisade läderband.
 
  • Like
Reactions: par

Sjobedan

Rolex
Någon ska ju ha betalt för att styra upp GTG, vakter, lokaler, mat, div förberedelser med mera med mera. lite drygt 3mill sek för ett store event med mycket, mycket dyra klockor. Där borde säkerheten vara prioriterad och således en ganska stor utgift.

Hade jag haft pengarna och klockorna att ta med mig så hade jag absolut åkt. Tänk vilka möjligheter till att nätverka, träffa nytt spännande folk, träffa någon som känner någon som sitter på din drömklocka. Det är mycket för pengarna.

(lite rörig text, sorry)
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Absolut, om jag hade haft pengarna och samlingen. Rätt skönt att vara i en miljö med bara samlare utan marknadspåverkan.
Tyvärr har jag inte de pengarna att jag kan slanta upp 3500USD som om det vore ett happy meal, men för merparten av klientelet detta event riktar sig emot lär det knappast svida.
 

nissehult

Patek
2-Faktor
Nu verkar det ju i och för sig vara lite mer av ett seminarium för "serious" klocksamlare, dvs. de som sitter på ett antal PPs, APs, VCs, etc. Jag kan tänka mig att dessa samlare inte har något problem med att slanta för tillställningen. Kanske John Mayer är där för att lära sig lite om "An Insider's Look At Collecting Vintage Rolex With Details On The Latest Forgeries And Fakes", om det inte är han som håller i just den föreläsningen...
 

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Nu verkar det ju i och för sig vara lite mer av ett seminarium för "serious" klocksamlare, dvs. de som sitter på ett antal PPs, APs, VCs, etc. Jag kan tänka mig att dessa samlare inte har något problem med att slanta för tillställningen. Kanske John Mayer är där för att lära sig lite om "An Insider's Look At Collecting Vintage Rolex With Details On The Latest Forgeries And Fakes", om det inte är han som håller i just den föreläsningen...

HAHAHA!
Hur fan slutade den soppan? Har för mig att han drog tillbaks stämningen mot Bob Maron till slut?
 

Owaysis

Cartier
Nu verkar det ju i och för sig vara lite mer av ett seminarium för "serious" klocksamlare, dvs. de som sitter på ett antal PPs, APs, VCs, etc. Jag kan tänka mig att dessa samlare inte har något problem med att slanta för tillställningen. Kanske John Mayer är där för att lära sig lite om "An Insider's Look At Collecting Vintage Rolex With Details On The Latest Forgeries And Fakes", om det inte är han som håller i just den föreläsningen...
Hade jag vetat att John Mayer dyker upp och håller i någon föreläsning så hade jag gärna pungat ut $3500. Dessutom så är det ju så att han om någon borde ha stenkoll på just det ämnet då han råkade ut för en del förfalskningar på vintage Rolex så inte helt otippat att han dyker upp..
 
Topp