• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hong Kong (+Besök hos Panerai)

Brenino

Titan
På bilderna fanns det ju en OP för 48000 HK-dollar (1$=1,13SEK), här börjar de väl på 63000? Eller tänker jag fel?
Jag har inte jättekoll på just den modellen, men ditt exempel låter som ett bra pris. Jag har även sett några begagnade klockor till bra pris, som jag gärna köpt om inte den vansinniga lagen om moms på begagnade varor skulle sätta stopp för import.

higge79

Titan
Premium
Jag har inte jättekoll på just den modellen, men ditt exempel låter som ett bra pris. Jag har även sett några begagnade klockor till bra pris, som jag gärna köpt om inte den vansinniga lagen om moms på begagnade varor skulle sätta stopp för import.
Om jag köpte en OP i HK skulle jag försöka kringgå importmomsen, om den nu är ett problem. Man får ha den på armen och posta emballaget hem, eller något. "Va? Den fick jag av min fru i våras", om man inte går all in och gömmer den Pulp Fiction-style.

Brenino

Titan
Om jag köpte en OP i HK skulle jag försöka kringgå importmomsen, om den nu är ett problem. Man får ha den på armen och posta emballaget hem, eller något. "Va? Den fick jag av min fru i våras", om man inte går all in och gömmer den Pulp Fiction-style.
Ja, det är nog det vanligaste sättet att ta med sig en klocka från utlandet.
I mitt fall så tittar jag på annonser och köper på distans. Då är det inte lika lätt

Lånar denna tråden lite. Vid köp av begagnade klockor i HK, typ Ken watches. Är det moms, tull etc vid införsel till Sverige? Eller är det bara att plocka med den hem/beställa.

HSK

Guld
Ok så då är det helt enkelt bara att räkna 25% på priset + tullsats för klockan?
Tullavgiften har ett maxtak på circa 8kr för armbandsur så det är egentligen bara 25% moms som du behöver räkna med. Handlar man på distans så baseras momsen på varans pris inklusive frakt och det tillkommer även någon hundralapp i administrationsavgift oavsett värde.

Topp