• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hong Kong och klockor!

Haha...frågade om nån hade tips gällande ställen man kunde hitta schyssta klockor på och hade hoppats på några konkreta förslag på ställen där folk hade handlat, varit nöjda och således kunde rekommendera!
Tråden blev istället mer en informationstråd om vilka ställen jag bör undvika då de utmålats som ljusskygga skojare som förmodligen fifflar med boetter, bakar tavlor etc etc. Jag är såklart tacksam för dessa varningens ord också och tar med mig det i minnet när jag imorgon sätter mig på flyget.
Fick dock några tips som inte kapades strax över fotlederna och de kan helt klart vara värda att besöka. Jag ska se till att försöka utforska marknaden där borta i HK och förhoppningsvis springer jag på nånting jag gillar :)
Är mest på jakt efter vintage men bra pris på nytt kan såklart få en att komma på andra tankar!
Ha det gott här hemma i Sverige så får vi se om man kommer hem med något "nytt" på armen om 10 dagar ;)

He he, ja tråden for iväg åt ett helt annat håll än du förmodligen hade tänkt dig, men förblev on topic (klockor is the topic) och blev mycket spännande och informativ. Precis så det skall vara när KS är som bäst!

Edit: Ha en bra resa och lycka till med eventuella klockköp!

Som påpekats, nya klockor i varje hörn. Konkurrensen är hög så i vissa fall har dom "inkastare" till Rolex ad som försöker få in dig i butiken.
Vintage här och var, fick dock ingen vidare känsla för det

Som påpekats, nya klockor i varje hörn. Konkurrensen är hög så i vissa fall har dom "inkastare" till Rolex ad som försöker få in dig i butiken.
Vintage här och var, fick dock ingen vidare känsla för det
Låter lättprutat. :)
När jag vara i Hong Kong senast var det kö in till vissa märkesbutiker. Som västerlänning kunde man dock smita förbi kön.

Låter lättprutat. :)
När jag vara i Hong Kong senast var det kö in till vissa märkesbutiker. Som västerlänning kunde man dock smita förbi kön.
Jasså, jag handlade inget då priserna ofta vad högre än i Europa, marginellt men känns dumt att handla och transportera något som man får för samma pengar hemma.

Jasså, jag handlade inget då priserna ofta vad högre än i Europa, marginellt men känns dumt att handla och transportera något som man får för samma pengar hemma.
Jag har ju inte testat men stor konkurrens= lättprutat, så är det ju i princip alltid. Supply and demand liksom. :)

Min pappa kom precis hem från Hong-Kong. Det var INTE lättprutat! Riktiga Rolex ADs gav max 5% rabatt...
Och då är han ändå från Hong-Kong.

Precis, jag köpte min Sub i HK för snart två år sedan och spelade ingen roll vart jag gick, svaret var i stort sätt alltid 5% rabatt.
Större lycka bland gråhandlare i så fall.
Grejen är att Rolex redan säljs så pass bra där. Rika kineser som åker över och handlar upp allt... buh...

Precis, jag köpte min Sub i HK för snart två år sedan och spelade ingen roll vart jag gick, svaret var i stort sätt alltid 5% rabatt.
Ja alla kör samma % typ. Jag lyckades iaf få 8% på min Sub där för 3 år sen så de har väl sänkt något.

Gråhandlarna är rätt värdelösa de ska ha mer betalt om man pyntar med kort och ännu mer när man ska köra amex.

Återupplivar lite tråden. Är tillochfrån i HK och Singapore pga arbete. Inne på att köpa en JLC men tanken slog mig att det ev är billigare där med tanke på dom inte har moms. Värt att köpa i HK över sthlm prismässigt? Hur mycket sparar man?

Jag bor i HK, skicka ett PM så kan jag hjälpa dig med lite prisuppgifter och tips på bra handlare. Köpte själv en JLC här i julas och fick rätt bra rabatt till slut.

Jag bor i HK, skicka ett PM så kan jag hjälpa dig med lite prisuppgifter och tips på bra handlare. Köpte själv en JLC här i julas och fick rätt bra rabatt till slut.
Hej Phileas Fogg!
Det var ett tag sedan du lade in din kommentar men är du fortfarande aktiv kontaktar jag dig gärna?
Ska nämligen till HK om ett par veckor. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp