• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

http://www.creationwatches.com?

NickL

KS Explorers Club
2-Faktor
Köpte en SKX med DHL frakt (garanterad tull då DHL själva tar betalt och skickar till tullverket). De hade sänkt värdet på klockan, utan att jag bett om det, och avgifterna till tullen landade på knappt 165:-.
 

JohnDoe

Rolex
Säger som alltid. Brottslighet bör väl inte diskuteras på KS. Att uppge ett lägre importvärde är ett uppsåtligt momsbedrägeri. Att i ett publikt forum med bra träffar på google diskutera hur man bäst begår momsbedrägeri är inte så listigt alla gånger. De leverantörer som nämns i denna och i andra liknande trådar har ju en ökad sannolikhet att läggas in i diverse register över avsändare som granskas noggrannare.
 

Greven

Audemars
Jag köpte en klocka av CW under 2015 där de glömde att skicka med manualen. Fick betala tull och mervärdesskatt, inga problem med det.

Manualen skickades för en vecka sedan och på försändelsen uppgavs värde 40 USD samt gift var ikryssat. Fick betala 210 kr i tull och mervärdesskatt! Känns orimligt högt att betala 50% av ett fiktivt värde på 40 USD, speciellt när "gift" var kryssat. Någon som haft samma upplevelse? Inga stora pengar, mer en principsak.
 

REDGROOVE

Breitling
Köpte en SKX med DHL frakt (garanterad tull då DHL själva tar betalt och skickar till tullverket). De hade sänkt värdet på klockan, utan att jag bett om det, och avgifterna till tullen landade på knappt 165:-.
Beställde en SKX 007 som jag fick hem igår. Tullavgiften hamnade på 624kr. Lite saftigt:(
 

Derix

Patek
2-Faktor
Köpte en 013 till damen nyss. Kostade 655 kr i avgifter.
Men blev kär i klockan så skall snart ha en 007 till mig själv hemma som jag köpt från joma.

Var det från Creationwatches? I skrivande stund kostar den 1719kr där. 25% av det är 430kr + en avgift från Postnord på hela 125kr. Vad kommer resterande 100kr ifrån?
 

Norken

Panerai
2-Faktor
Var det från Creationwatches? I skrivande stund kostar den 1719kr där. 25% av det är 430kr + en avgift från Postnord på hela 125kr. Vad kommer resterande 100kr ifrån?
Är inte resterande del själva tullavgiften. Det man betalar är moms, tull om värdet är över 1 500 SEK samt hanteringsavgifter till fraktbolaget.
 

Diskaren

Audemars
2-Faktor
Har också köpt från vreationwatches och fått betala ca 650kr i tull / momsavgifter för skx009j.
Det innebär att man betalar ca 2650kr för klockan.
Man kan köpa skx på cdon för ca 2450 som tidigare nämts, men de har bara skx k-serien, (alltså inte made in japan versionen). Och jar tycker det kan vara värt att betala 200kr extra för j-versionen :)
 

Richie

Audemars
2-Faktor
När jag köpte min skx009 för några månader sedan landade jag på rätt så exakt 2k efter moms samt avgifter till DHL.

Edit: K-versionen på gummi kanske bör nämnas :)
 
Topp