Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
lär sej nått nytt på ks varje dag. Älskar denna sidaGåva gäller bara under 100:-. Över det så skattas det som vanligt.
Så lite.lär sej nått nytt på ks varje dag. Älskar denna sida![]()
tack för infon.
SameHar köpt två gånger från dom men ingen tull.![]()
Det spelar, som sagt, ingen roll vad det står på paketet. Tullen begär in de uppgifter de behöver. Det står "gift" på 99% av allt som skickas från sydostasien till privatpersoner.Kan man inte be dom skriva gift (gåva) på paketet då bara!?![]()
Beställde en SKX 007 som jag fick hem igår. Tullavgiften hamnade på 624kr. Lite saftigtKöpte en SKX med DHL frakt (garanterad tull då DHL själva tar betalt och skickar till tullverket). De hade sänkt värdet på klockan, utan att jag bett om det, och avgifterna till tullen landade på knappt 165:-.
Vad blev totalsumman?Beställde en SKX 007 som jag fick hem igår. Tullavgiften hamnade på 624kr. Lite saftigt![]()
Köpte en 013 till damen nyss. Kostade 655 kr i avgifter.Beställde en SKX 007 som jag fick hem igår. Tullavgiften hamnade på 624kr. Lite saftigt![]()
Är det så mkt billigare alltså? Finns ju för 2446:- på cdon t ex.Köpte en 013 till damen nyss. Kostade 655 kr i avgifter.
Men blev kär i klockan så skall snart ha en 007 till mig själv hemma som jag köpt från joma.
Köpte en 013 till damen nyss. Kostade 655 kr i avgifter.
Men blev kär i klockan så skall snart ha en 007 till mig själv hemma som jag köpt från joma.
Är inte resterande del själva tullavgiften. Det man betalar är moms, tull om värdet är över 1 500 SEK samt hanteringsavgifter till fraktbolaget.Var det från Creationwatches? I skrivande stund kostar den 1719kr där. 25% av det är 430kr + en avgift från Postnord på hela 125kr. Vad kommer resterande 100kr ifrån?
2579kr. Kan även notera att det är "J" versionen och inte "K".Vad blev totalsumman?
Dyrare än Globen säljer skx007 för med internationell garanti.2579kr. Kan även notera att det är "J" versionen och inte "K".
Yepp, kreation.Var det från Creationwatches? I skrivande stund kostar den 1719kr där. 25% av det är 430kr + en avgift från Postnord på hela 125kr. Vad kommer resterande 100kr ifrån?
Man betalar moms på fraktkostnad också.Var det från Creationwatches? I skrivande stund kostar den 1719kr där. 25% av det är 430kr + en avgift från Postnord på hela 125kr. Vad kommer resterande 100kr ifrån?
Märkligt. Det hade jag ingen aning om.Man betalar moms på fraktkostnad också.
Varans pris+fraktkostnadens pris+hanteringsavgift x 1.25, så har det alltid varit.Märkligt. Det hade jag ingen aning om.
Jag har en Seiko SNKL23 som ligger hos Postnord. Spännande att se vad avgiften kommer att hamna på..
Inte alls märkligt. Så har det varit sedan långt tillbaka.Märkligt. Det hade jag ingen aning om.
Jag har en Seiko SNKL23 som ligger hos Postnord. Spännande att se vad avgiften kommer att hamna på..
Så enkelt? TackVarans pris+fraktkostnadens pris+hanteringsavgift x 1.25, så har det alltid varit.