• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot Classic Fusion

Robbie

Omega
Hejsan,
Jag är på jakt efter en Hublot Classic Fusion Titanium.
Jag har ganska tunna handleder och där klockan sitter mäter dom 17cm runtom...
Eftersom jag bor nere i Skåne så finns här ingen Hublot handlare i närheten. Kommer därför nog antagligen handla en över Chrono24 ELLER köper mer än gärna en begagnad i fint skick, någon eventuell ägare som är på gång att sälja sin?
I alla fall, vad tror ni? 38 mm eller 42 mm till mig som har ganska tunna handleder? (17cm runtom)

Tack på förhand
 

Robbie

Omega
38mm blir löjligt litet på denna modell.... 42mm är bra men 45mm sitter nästan bättre, ägde en själv och varierade mellan den och en Datejust mest. Har nog ca 18 cm handled men Hublot CF bärs litet.
Tack för infon! @vikgul :) Jag har försökt finna bilder på google där både 38mm samt 42mm sitter på en handled men ej lyckats finna det... Endast när dom ligger bredvid varandra och då ser man inte riktigt hur stor skillnaden blir på handleden... Vill inte heller att det ska löjligt litet ut precis som du säger..
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tack för infon! @vikgul :) Jag har försökt finna bilder på google där både 38mm samt 42mm sitter på en handled men ej lyckats finna det... Endast när dom ligger bredvid varandra och då ser man inte riktigt hur stor skillnaden blir på handleden... Vill inte heller att det ska löjligt litet ut precis som du säger..
38 mm bör du utesluta. Klockan är rätt så tunn bärs litet för att vara 45 mm. Men skulle nog rekommendera 42 ändå om du är osäker och hellre kör lite mindre än lite större
image.jpeg
 

Robbie

Omega
38 mm bör du utesluta. Klockan är rätt så tunn bärs litet för att vara 45 mm. Men skulle nog rekommendera 42 ändå om du är osäker och hellre kör lite mindre än lite större
image.jpeg
Tack! Är det en 45mm som sitter på handleden på bilden? Jag åker till Rom om ett par veckor så tänkte kolla om man kan hitta någon där då priserna ligger lite bättre till där också. Och då testa de olika storlekarna men då bör jag nog sikta på 42 - 45mm i alla fall!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tack! Är det en 45mm som sitter på handleden på bilden? Jag åker till Rom om ett par veckor så tänkte kolla om man kan hitta någon där då priserna ligger lite bättre till där också. Och då testa de olika storlekarna men då bör jag nog sikta på 42 - 45mm i alla fall!
Yes 45mm. Bästa är såklart att testa, lycka till!

image.jpeg
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag hade en Classic Fusion 38mm förut men tyckte den var lite för liten. Nu har jag lite större handleder än dig men skulle nog säga att du bör titta på 42mm men eftersom du inte har så kraftig handleder så kan nog 38mm fungera bättre på dig en vad de gjorde på mig. Men enda jag kan säga är att försöka prova båda, om du inte har möjlighet att prova innan köpa så gå på 42mm för tror det är ett säkrare val.

Hittar ingen bra bild på den jag hade. Men det är min 38mm på mig i förgrunden och den andra är 42mm. Nu finns inte det men hade röstat för en 40mm om det gjorde det.
Skärmavbild 2015-09-30 kl. 16.17.53.png
 

JPE

Breitling
Jag har en Hublot Classic Fusion Titanium 42mm och tycker inte jag har speciellt grova handleder, har tyvärr ingen aning om vad jag har för omkrets...
Är nöjd med min 42mm men hade nog gärna haft en 45mm faktiskt! Rekommenderar att köpa klockan med krokodilläder/gummi armbandet istället för enbart gummi armband, mycket snyggare (tycker jag) samt ger klockan ett helt annat liv, fungerar även mer dressat med skjorta/kostym! Har även det renodlade gummiarmbandet men det ligger kvar oanvänt i förpackningen!

IMG_3069.jpg

Detta är min 42mm på min handled som jag inte anser är speciellt grov!

IMG_1774.jpg
IMG_1777.jpg
 

Bilagor

  • IMG_1688.jpg
    IMG_1688.jpg
    113.5 KB · Visningar: 51

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag har en Hublot Classic Fusion Titanium 42mm och tycker inte jag har speciellt grova handleder, har tyvärr ingen aning om vad jag har för omkrets...
Är nöjd med min 42mm men hade nog gärna haft en 45mm faktiskt! Rekommenderar att köpa klockan med krokodilläder/gummi armbandet istället för enbart gummi armband, mycket snyggare (tycker jag) samt ger klockan ett helt annat liv, fungerar även mer dressat med skjorta/kostym! Har även det renodlade gummiarmbandet men det ligger kvar oanvänt i förpackningen!

IMG_3069.jpg

Detta är min 42mm på min handled som jag inte anser är speciellt grov!

IMG_1774.jpg
IMG_1777.jpg
Vet du vad listpriset är? Misstänker att det var titanversionen jag provade nyligen.
 

Robbie

Omega
Jag hade en Classic Fusion 38mm förut men tyckte den var lite för liten. Nu har jag lite större handleder än dig men skulle nog säga att du bör titta på 42mm men eftersom du inte har så kraftig handleder så kan nog 38mm fungera bättre på dig en vad de gjorde på mig. Men enda jag kan säga är att försöka prova båda, om du inte har möjlighet att prova innan köpa så gå på 42mm för tror det är ett säkrare val.

Hittar ingen bra bild på den jag hade. Men det är min 38mm på mig i förgrunden och den andra är 42mm. Nu finns inte det men hade röstat för en 40mm om det gjorde det.
Skärmavbild 2015-09-30 kl. 16.17.53.png
Snyggt! Kommer söka efter en 42mm och se hur den sitter på min handled! Stort tack för hjälpen :)
 
Topp