• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hublot MP-05 LaFerrari Titanium 1 av 50

Hmmmm

Omega

screenshot.149.jpg screenshot.150.jpg
 

Espresso

Cartier
kanske kan vara bra att faktiskt ge lite bakgrund till klockan i fråga istället för bara en bild.
Hublot tog fram MP-50 som en komnceptklocka som ska följa motorkaestiken av en ferrari och samtidigt ha de linjer som en ferrari har (inte extriört). Originalet kom i 50 exemplar och var svart och röd, vilket väl ligger mer i linje med ferrari än den här titataniummodellen.

Det unika med klockan är det vörldsrekord den innehar med en 50 dagars gångreserv.

Om klockan tilltalar en är ju rent subjektivt, men kan tycka det är bra att förstå varför den ser ut som den gör. Tvivlar på att du kan trycka in 50 dagars gångerserv i en "vanlig" automatisk klocka.
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Den är inte gjord för att vara vacker.
Tror dessutom väldigt få här skulle ha råd med den, så inget att bekymra sig över
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Som sagt, det är conceptklockor som mer ska visa vad man som tillverkare kan...imponerande klocka hursomhelst...

Hublot-MP-05-la-ferrari-watch-19.jpg
Och de tillverkar samt utvecklar klockan själva? :)
Edit: Skulle tro att den utvecklas och tillverkas av La Joux-Perret och då faller hela grejen. Jäkla cool klocka dock.
 
Senast ändrad:

MJ24

Patek
2-Faktor
Alltså…rent tekniskt kan jag bli imponerad…men skulle aldrig någonsin få för mig att ens tänka på att köpa nåt sådant...
 
Senast ändrad:

Tjabo

Rolex
2-Faktor
Helt rätt steg av Hublot. Från glorifierad parfymklocka till horologisk innovation. Mycket bra!
Designen och estetiken känns irrelevant i sammanhanget.
 
kanske kan vara bra att faktiskt ge lite bakgrund till klockan i fråga istället för bara en bild.
Hublot tog fram MP-50 som en komnceptklocka som ska följa motorkaestiken av en ferrari och samtidigt ha de linjer som en ferrari har (inte extriört). Originalet kom i 50 exemplar och var svart och röd, vilket väl ligger mer i linje med ferrari än den här titataniummodellen.

Det unika med klockan är det vörldsrekord den innehar med en 50 dagars gångreserv.

Om klockan tilltalar en är ju rent subjektivt, men kan tycka det är bra att förstå varför den ser ut som den gör. Tvivlar på att du kan trycka in 50 dagars gångerserv i en "vanlig" automatisk klocka.

Det har de inte heller. Jag kan också tillverka en klocka med 50 dagars gångreserv om jag seriekopplar fem fjäderhus, inge speciellt svårt.
Att göra det på ett fjäderhus är även möjligt med större transporthjul, men det finns ingen anledning att göra det.
De håller rekordet helt enkelt för att ingen annan orkar göra det då det är helt meningslös. Sen är den inte automatisk heller, utan "typ" manuell utom att man får i grova drag en skruvdragare att dra upp den med.
Vrålful överlag.
 

Espresso

Cartier
Det har de inte heller. Jag kan också tillverka en klocka med 50 dagars gångreserv om jag seriekopplar fem fjäderhus, inge speciellt svårt.
Att göra det på ett fjäderhus är även möjligt med större transporthjul, men det finns ingen anledning att göra det.
De håller rekordet helt enkelt för att ingen annan orkar göra det då det är helt meningslös. Sen är den inte automatisk heller, utan "typ" manuell utom att man får i grova drag en skruvdragare att dra upp den med.
Vrålful överlag.
Nu är jag inte urmakare så kan inte uttala mig om hur svårt det är. Jag kan dock konstatera att utveckling drivs av de som väljer att göra saker inte de som definierar hur lätt det är att göra men väljer att trots det inte göra det.
 
Nu är jag inte urmakare så kan inte uttala mig om hur svårt det är. Jag kan dock konstatera att utveckling drivs av de som väljer att göra saker inte de som definierar hur lätt det är att göra men väljer att trots det inte göra det.

Ja absolut, men om jag skaparen bil med tre bensintankar som är alla lika stora som vanliga så skulle jag inte kalla det innovation.
Däremot att komma på en alternativ metod att utnyttja samma kraft fås ur endast ett fjäderhus som håller i 50 dagar är en väldigt annan sak.
 
Topp