Lunkan
Silver
Ja, tycker den är diskret men ändå lite vräkig hehe... Repar man dem lätt? Min första ap nämligen....
![]()
Nä, inte om du är någorlunda försiktig. Men visst, stål är ju alltid stål ;-)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ja, tycker den är diskret men ändå lite vräkig hehe... Repar man dem lätt? Min första ap nämligen....
![]()
Fint skrivet. Jag (till skillnad från Archie) börjar bli mer och mer sugen på en Hublot för var dag som går.
Jag har haft två AP, en rubberclad och en Bumble Bee. Jag har även haft två Hublot, en Ice Bang och en Aero Bang.
Båda märkerna är jäkligt trevliga klockor. För tillfället har jag Aero Bangen och jag är sjukt nöjd!
Båda dessa klockor är i mitt tycke monster och rådet är att alltid ha ett stålkomplement, typ Rolex Submariner eller en random Omega SMP. Då kommer du aldrig tröttna och kommer alltid vilja ha minst en i samlingen
Hublot är fantastiska på kundservice.
Tack för dom tipsen!
Tyvärr är min klockbudget begränsad nu under husrenoveringen, så den ska helst kosta under 40k. Det i kombination med att jag är lite svag för roseguld gör att valet lutar åt en Classic (Fusion
?) 41.4mm stål/roseguld från 2009. Tror reffen är 1915.7.
Vad säger du om den? Den ser ju inte riktigt ut som dagens Hublots, så vissa tycker nog att den är "over the hill".
Posta gärna fler bilder på skönheten![]()
Kul att du gillade den!
En liten detalj som oxå gjorde att det blev en Hublot var att APn fastnade lättare i skjortärmen än Hublot. Jag kan ha fel för jag har aldrig burit den till vardags men när jag provade båda så kändes APn lite klumpigare i tjockleken. Bifogar en skjortbild
Vad säger du Lunkan som äger båda två? Har du kvar dem förresten och har du fått någon favorit eller varierar den efter kläder och tillfälle? Två riktigt tunga flagskepp i min värld by the wayROO guld/gummi eller Hubben i Guld/keramik är "för mycket" enligt min smak.
![]()
Jag medJäklar, jag har missat att svara på dettajag har faktiskt ingen av dem kvar, nu är jag inne i en rolexperiod igen
![]()
Jag med
Sålde av Hublot då urverket inte kändes 100%. Den tappade tid när jag satte på timern/chronografen och det störde mig. Min dåvarande Hublot hade 25juveler och jag hade en tro om att de med 27juveler skött sig bättre. Köpte en ny Hublot med 27juveler men det verket gick inte heller helt 100 enligt mig. Så ingen mer Hublot för min del. Sitter säkert något bra eta verk i båda modellerna som någon antagligen kommer att läxa upp mig med men för min del så har jag lite tappat känslan för Hublot.
När det gäller tycke o smak så är den givetvis delad men känner att oversize klockor är lite gårdagen. Rätt eller fel men så känns det för mig.
För tillfället är jag lite extra svag för de Rolex modeller som har gått ur tiden. Gamla subbar o GMT. Mums mums...![]()
Tråkigt! Hur gick det till?Mest klassiska hubben! haft 2st, som bägge blivit stulnaså populära är dom ju
![]()