Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag lämnade in den, skulle rekommendera det så kan dom kolla packningarna på samma gång.Som rubriken lyder, hur öppnar man denna Breitling? Är det en monochoche (osäker på stavningen) där man går in från glaset eller är det via baksidan iaf?
@Jens kommer du ihåg? Liket behöver nytt batteri
Som rubriken lyder, hur öppnar man denna Breitling? Är det en monochoche (osäker på stavningen) där man går in från glaset eller är det via baksidan iaf?
@Jens kommer du ihåg? Liket behöver nytt batteri
Det var min initiala tanke också att lämna in den, är lite nojig så ikte batterisyra läcker ut då jag vill minnas att det var en rätt diger uppgift att hitta ett nytt urverk.Jag lämnade in den, skulle rekommendera det så kan dom kolla packningarna på samma gång.
J
Edit: Fan att jag sålde den!
Jag kommer lämna in, vågar inte ge mig på att pyssla själv.Yttersta försiktighet rekommenderas. Verket är superkänsligt. Använde antistat band när jag meka med en sån. Som @Echo Delta skriver behöver du en boettnyckel med rätt fattning. Fulmek är väl superlim och stor mutter Men vore synd om det gick åt pipan så lämna in den är nog en bra idé.
Blir att lämna in, tack för snabbt svar.Boettnyckel med korrekt passform.
Har haft den åtskilliga år utan att öppna den så det blir nog att lämna in, tror inte klibbig boll räcker tyvärr.Är den relativt nyöppnad kan väl en klibbig boll räcka?
Säg till om du ska avyttra den.Det var min initiala tanke också att lämna in den, är lite nojig så ikte batterisyra läcker ut då jag vill minnas att det var en rätt diger uppgift att hitta ett nytt urverk.
Vem vet, jag kanske har slitit klart på den snart
Jag kommer lämna in, vågar inte ge mig på att pyssla själv.
Absolutely.Säg till om du ska avyttra den.
J
Det låter inte så klurigt men baserat på erfarenhet så brukar Murphy dyka upp när man ger sig i kast med något som kan vara vanskligt så det blir att lämna in. Men tack för tipset.Det kan gå med en klibbig boll, men då föreslår jag att du tar en bomullspad och rengör plana ytan på bakboetten med bensin så den inte har fett på sig så att bollen inte glider.
Tryck ner bollen ganska hårt, mer friktion ger mer grepp. Lägg gärna klockan på en gummiplatta eller liknande så den inte halkar.
Jag skriver upp mig på samma lista!Absolutely.
Vart lämnade du in den?Liten uppdatering.
Klockan är nu inlämnad och jag kommer få kostnadsförslag på måndag vad service kommer kosta. Märkte att pushers gick trögt så jag bad dem göra en genomgång och inge polering. De har pippi på att polera här. Återkommer med vad de tar för servicen.
Jag bor numera i Indien så jag gick till lokala ADn för Rolex, Omega och Breitling. De tog in den och sa att de hade rätt nyckel etc. Fick ett samtal från dem igår, den tuffade igång med nytt batteri och var trycktestad med godkänt resultat (!). Dock vill jag se papper på det och kommer inte plaska med den ändå. Bad de kolla de båda pushers, får se om de gjorde det när jag hämtar den imorgon eller på måndag.Vart lämnade du in den?
J
OlongapoDock har jag googlat mig blå får att komma på namnet på den här typen av armband, har för mig det är i stil med ploungor eller dylikt. Någon som kan hjälpa till med namnet?
Där satt den! Tack för hjälpenOlongapo
Det ser ut som Navajo , se bilder , övre med Rolex
Olongapo
Under indiansilver - Navajo
Ja du Filip, regler vad ska man med de till? Bättre att fulposta i en annan tråd så kan man komma runt de där dumma reglerna som bara sabbar.Borttaget annonsförsök /Moderator
Kan givetvis skriva strunt 18 gånger till för att kvalificera om det skulle uppskattas mer av forummedlemmarna.Ja du Filip, regler vad ska man med de till? Bättre att fulposta i en annan tråd så kan man komma runt de där dumma reglerna som bara sabbar.
Eller bidra 18 gånger... du gör som du vill.Kan givetvis skriva strunt 18 gånger till för att kvalificera om det skulle uppskattas mer av forummedlemmarna.
Inget av det uppskattas... Det som uppskattas är att man engagerar sig på en lagom nivå och kikar runt, postar lite bilder, ställer nån fråga - kanske till och med svarar på någon annans fråga... Men hey, alla gör som dem vill (men reglerna är där av en anledning)Kan givetvis skriva strunt 18 gånger till för att kvalificera om det skulle uppskattas mer av forummedlemmarna.
Vad tror du annonsörerna anser när de läser detta inlägg?.....inte-värt-att-citera..