• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur breda handleder har du?

Hur breda handleder har du?


  • Totala väljare
    57

Emil

Cartier
Efter att jag har läst runt en del så verkar det variera mycket mellan klockstorlekar och handleder. själv kan jag inte ta på mig en klocka under 40mm då den ser oproportionerligt liten ut i jämförelse med mina stora handleder. idealet för mig är en klocka på 44-45mm, gärna 14-16mm på höjden så att den tar lite form också.
hur ser det ur för er, motivera gärna storleken på klockan i tråden!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Jag har 18cm och tycker allt mellan 34-42mm är ok. Över och under det ser för det mesta knepigt ut ( med vissa undantag).
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
En sammanställning i ämnet

KS_zps5387c2ff.gif
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Formen gubbar, formen...
18,5cm ovala handleder, 37-44mm men beroende på form på klockan.
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
17.5 och trivs bra med DDn på 36mm. 42 känns som max men det beror ju på vilken klocka det är.
 

frere

Audemars
2-Faktor
Jag bär upp allt från 34 mm breitling transocean till 44 mm sinn u1.

Däremot skulle jag varken skaffa en 44 mm kostymklocka i guld eller en tusenmetersdykare på 34 mm.
 

Ricrob

Patek
19,5cm här. Inga dasslock pga relativt korta korvar men stora/breda nävar vilket gör att jag aldrig kan testa andras klockor.. :( Gillar klockor mellan 40 mm (om det står Rolex på ;)) och 51mm. Idealiskt känns 43-44, tänk Bratte!
 

David

Bödeln
Omkretsen är 175 mm där jag väljer att ha klockan.

Jag tycker maximum för mig ligger runt 44 mm.

120410-Size.jpg~original


Och minimum cirka 38 mm.

130204-Citizen-07_zps44cdce9c.jpg~original
 

Icaras

Rolex
Det hela är ju svårt att svara på. På morgonen efter en kall dusch har jag ca 16.5cm och en varm eftermiddag ca 17.5cm. Så 17cm är väl vad det är en vanlig dag för min del :)

Inte kul när klockan nästan snurrar handleden runt på morgonen :(
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Mina handleder mäter manliga 165mm. Tycker att 44mm är en helt ok size på klocka, kan tänka mig större utan problem, tycker inte att det är diametern som spelar störst roll. Det är designen på uret, ex så bär en Sinn U2 mycket större än en Seiko MM300 fastän båda mäter 44mm. Sedan så beror det ju på bandhorn osv.
 

Icaras

Rolex
Mina handleder mäter manliga 165mm. Tycker att 44mm är en helt ok size på klocka, kan tänka mig större utan problem, tycker inte att det är diametern som spelar störst roll. Det är designen på uret, ex så bär en Sinn U2 mycket större än en Seiko MM300 fastän båda mäter 44mm. Sedan så beror det ju på bandhorn osv.
Om det är något jag inte gillar så är det när bandhornen går längre än själva handleden. Ser bara dumt ut ;)
 
Topp