• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur få flickvän att förstå?

pnt

Rolex
2-Faktor
Tjejen använder min DJ ibland och det har fått igång intresset mer än man kan tro. Hon insåg ganska fort att det är något mycket speciellt att ha en Rolex på armen.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Om du har en själv kan hon väl få låna den annars tycker jag att du låter henne vara, ser inget fel Michael Kors om hon gillar deras klockor. Det får inte bli någon rolexhets då du är hennes pojkvän och inte åsiktspolisen!
 

garfield

Rolex
Pledge Member
2-Faktor
I värsta fall kan det slå över åt andra hållet. Min fru sitter på tre omega och en rolle. Jag argumenterar för att hon ska flippa en Omega. Nix, total stoppboll. Själv kämpar jag för att behålla det jag har. Håll dom kort om du kan...
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Om min fru gled runt i en Mk så skulle jag dra fram vigselbeviset och skrika USMC.... dvs i nöd och lust......
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Skulle aldrig sälja något ur min egna samling för att köpa en klocka till tjejen, speciellt bara för att hon ska förstå sig på mitt klockintresse..
Om hon vill ha något så får hon köpa det, precis så som jag köper det jag vill ha. Jag spenderar på det jag vill, klockor är en slags kärlek!
 

Skolläraren

Panerai
Byta flickvän är ju ett annat alternativ...


Ett rätt dåligt alternativ. Antar jag, då jag inte vet hur Oyster har det hemma, men jag tar mig friheten att dra snälla slutsatser.
Vad är hennes gräns för "dyra klockor"? Köp henne en present som är precis ovanför den gränsen av något bra märke, som Certina eller Tissot.

Det andra alternativet är att inte väcka den björn som sover.
 

jakob.dala

Oo=v=oO
2-Faktor
Jag låter min frun låna nåt trevligt som hon sen inte vill lämna tillbaka. Denna ersätta av nåt lite finare som hon har sett i min låda osv. Till slut lånade hon en trevlig sak som jag sedan gav henne.
Mina klockor är oftast vintage vilket gör det svårare att värdera dom för henne.
Detta är dessutom numera ett trevligt sätt att behålla vissa klockor typ DJ trots att jag själv inte bär dom mer än en dag per år, samtidigt ett skäl att provköra nya som kanske passar henne ;)
 

MJ24

Patek
2-Faktor
När jag köpte min fru hennes första "riktiga" klocka i form av en Omega Seamaster blev hon mer intresserad av klockor!:)
I julas fick hon en vintage Rolex Datejust från -66, och hennes intresse växer...
Så köp henne en riktig klocka!
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Ha! Hade en flickvän för ett tag sen som inte idén med massa pengar på klockor. Jag har ingen flickvän idag men 3 nya klockor!!!!
 
Topp