• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur franken är detta? Explorer II (16570) - GMT II (16710)

jÄger

Basic
Hur franken på en skala 1-10 är det att byta ut tavla, vridring + insert på en 16570 så att det "blir" en 16710.

Det enda jag "vet" skiljer sig defacto är referensnummer (+ev. serienummer) och att det man inte har cert som överenstämmer.

Vad tycker ni?

Hur franken på en skala 1-10 är det att byta ut tavla, vridring + insert på en 16570 så att det "blir" en 16710.

Det enda jag "vet" skiljer sig defacto är referensnummer (+ev. serienummer) och att det man inte har cert som överenstämmer.

Vad tycker ni?
Hm, lite svårt att avgöra då det saknas bilder, alt länk till klockan!
Edit: Missuppfattade resonemanget!
Säger som @Bas
Låt det vara!
Ren Franken!
Fruktansvärda tingestar, resultatet blir två förstörda klockor!

Senast ändrad:

Vad tycker ni?
Varför inte bara köpa en GMT ?

Vridring på explorern tycker jag är kul, att gå längre och låtsas att explorern är en gmt känns lite b och farligt. Hade ingen aning om att man kunde sätta på en vridring på explorerboetten däremot, om det nu går.

Verkar ligga en del jobb bakom det. Sen vet man ju inte hur bra den sitter i praktiken.

Det går att göra och har gjorts. Det är exakt samma boett och glas så den ENDA skillnaden blir refnummer + att den inte såldes från AD i det skicket/utförandet.
Min fråga var inte om jag ska göra det (skulle aldrig). Min fråga var "HUR FRANKEN?". Men kul och märklig debatt.
Till dig som vill kriminalisera franken, jag tycker rättsväsendets fokus bör ligga på mycket viktigare saker. Att sälja en franken som äkta är en annan sak - men det var inte kring det du resonerade.

76B6A802-58AD-4CC3-88A7-96E4FFE3A4AA.jpeg

Skall du på någon expedition? Då är du safe ;)

Tillbaka
Topp