• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur franken är detta? Explorer II (16570) - GMT II (16710)

Mer on Topic så vill jag rekommendera en homage över att bygga en Franken. Om det är äkta vara man värdesätter så är detta inte det, dessutom dyrt.
En Steinhart eller Squale GMT är nära originalet men sabbar inga originaldelar.

Mer on Topic så vill jag rekommendera en homage över att bygga en Franken. Om det är äkta vara man värdesätter så är detta inte det, dessutom dyrt.
En Steinhart eller Squale GMT är nära originalet men sabbar inga originaldelar.
Du menar kopia? Inte ett dugg bättre.

Du menar kopia? Inte ett dugg bättre.
Sorry, menade designkopia.
Jo, jag tycker ändå det är bättre än att bygga en Franken. Sen gillar jag inte designkopior själv, men ogillar moddade klockor ännu mer. Jag gör undantag för räddningsförsök, men medveten moddning? Nä.

Nu vill jag höra, ni som tycker det är skandal att byta bezel/visare/insert osv. på en Rolex. Är det lika hemskt med exempelvis Seiko SBDC061 med visare från MM300?
On topic är jag varken förtjust i Explorer II eller GMT-master så jag säger sälj och köp något annat, typ @Margarinkungens gamla JLC som finns på Nymans nu (tror jag)

bara för att du kan strössla på grillkrydda på jordgubbsglassen är det inte säkert det är en bra idé. nä sådana där frankenuhrs borde åtminstone ge en rejäl dagsbot.

Nu vill jag höra, ni som tycker det är skandal att byta bezel/visare/insert osv. på en Rolex. Är det lika hemskt med exempelvis Seiko SBDC061 med visare från MM300?
On topic är jag varken förtjust i Explorer II eller GMT-master så jag säger sälj och köp något annat, typ @Margarinkungens gamla JLC som finns på Nymans nu (tror jag)
Svar ja. Rolex är inte mer heligt än något annat. Jag är generellt inte förtjust i customgrejer.

Blev det någon action här? Tycker det verkar lite spännande, om det är enkelt att byta tillbaka.
B6BBE951-5143-4EFD-8F82-4A313DCBB8E4.jpeg

Tillbaka
Topp