• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur gör ni som har många automatklockor?

ArneF

Omega
Hur sköter man sina automatklockor bäst? De mår ju bäst av att hållas igång. Jag har två stycken och har just nu på mig bägge, en på varje arm. Hur mår klockorna om den ena används på vardagarna och den andra på helgerna, vilket innebär att de står stilla en hel del och måste startas upp en gång i veckan?
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Själv har jag inga problem med att en klocka stannar då och då, tror inte att det gör varken till eller från att den står stilla i några dagar. De som inte orkar dra upp och ställa sina klockor kör med winders.
 

Palenkovich

Patek
2-Faktor
Fjanterier. Halva grejen med att ha många klockor är ju att man behöver väcka liv i dem och ställa dem igen när man byter klocka. Hur ska man annars utveckla sin relation?

Ja är man uppe i 10 dinkor håller jag fullständigt med.. Men TS snurrar mellan två st och vill uppenbarligen inte behöva ställa in vid varje byte..
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag körde winder ett tag, men slutade efter ett tag. Precis som yonsson säger är det ju lite av ett nöje att börja dagen med att dra igång klockorna. Däremot klockor utan quick-set på datumet, det är ett j-a #&%¤.
 

ArneF

Omega
Tack för många bra råd! Jag får nog söka reda på några handjagade klockor med quick-set för datumet.

Någon annan sa: Klockstyrelsen föreskriver 6-8 klockor om dagen, Helt rätt!
 
Topp