• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur kokar du ägg ?

Hur timar du matlagningen?

• Via min dykare och bezel

Röster: 46 46.5%
  • Via chronon

Röster: 28 28.3%
  • Manuell räkning på minutvisaren

Röster: 25 25.3%

• Totala väljare
    99

Watchie

Diamant
2-Faktor
Hallo KS, liten nörd omröstning här bara, hur timar ni matlagning, vilken metod föredrar ni, via dykare och bezel, el chronon såklart, eller manuell räkning på minutvisaren på dinkan , utan använda ngn komplikation ?

Byter ju inte klocka för att koka ägg, så det beror på vilken klocka som är på armen alt använder timer på mobilen.

Har jag inte dykaren på mig så byter jag. Sen kokar jag ägg och använder bezelen för att hålla tiden. Bezelen till all matlagning och sekundvisaren för att mala kaffe. Visst använder jag mobilen också, men det är ingen sport.

Röstade dykbezel, eftersom timer inte fanns som alternativ :)

20171226_131945.jpg

Kokar givetvis ägg med för ändamålet speciellt framtaget hjälpmedel, nämligen en äggklocka. Köksprylar kan man aldrig ha för många av :D

Skulle jag kokat massa ägg skulle det vara med en YM2 på armen, men det är väl egentligen det som jag skulle vilja ha den till :p

Mobilen alternativt inbyggda timern med larm på spisen då jag multitaskar och behöver larm för att inte råka missa tiden.

Tillbaka
Topp