• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur kommer billiga Sky-Dweller i stål påverka priserna på Day-Date och ädelmetalls-Datejust?

Varför skulle Rolex bry sig om priserna på andrahandsmarkanden?

@Kugghjul - hur får du fram prisutvecklingen på chrono24? Letade nu men hitta inte ett dyft :D
Begpriserna påverkar ju vad de kan ta ut i nypriser, så nog bryr de sig om detta.

Du måste skapa konto på chrono24, och lägga in modellerna i din "samling". Watchbox har liknande, men då måste man ladda ner deras app, vilket jag inte gjort, prova gärna du och mata in samma referensnummer så får vi se vad de säger! Posta gärna bild!

Jaha, så det är därför som det alltid kommer en prishöjning hos AD efter att priserna på Chrono24 gått upp. #ironi
Klart att klockhusen vill ha bra andrahandsvärde. Det är ju enormt stärkande för varumärket när t.ex vintage rolexklockor auktioneras till höga priser.
Ev. nya kunder känner att det är en trygg och säker investering och att det höga andrahandsvärdet måste ju innebära en kanonbra produkt?

EDIT: Dessutom kan jag tänka mig att om en klocka har riktigt bra andrahandsvärde ligger det närmare till hands för en ev. kund att köpa en produkt ny istället för secondhand. Mellanskillnaden blir liksom tillräckligt liten för att motivera ett nyköp. Bara en tanke :)

Senast ändrad:
Klart att klockhusen vill ha bra andrahandsvärde. Det är ju enormt stärkande för varumärket när t.ex vintage rolexklockor auktioneras till höga priser.
Ev. nya kunder känner att det är en trygg och säker investering och att det höga andrahandsvärdet måste ju innebära en kanonbra produkt?

EDIT: Dessutom kan jag tänka mig att om en klocka har riktigt bra andrahandsvärde ligger det närmare till hands för en ev. kund att köpa en produkt ny istället för secondhand. Mellanskillnaden blir liksom tillräckligt liten för att motivera ett nyköp. Bara en tanke :)
Förvisso är ett bra andrahandsvärde säkert önskvärt från tillverkarens sida - men de flesta tillverkare lyckas inte så bra där (undantag modeller från Rolex och PP).
Jag försökte bara göra mig lite lustig på Kuggis cirkelresonemang som jag inte riktigt förstår.

Tillbaka
Topp