• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många kommer köpa en iPhone XS Max när Apple ökat priset med 3k typ ?

livinl0ud

Silver
Friends Of KS
Finns ju skal med minimal bulk som även skyddar övre och under delen av telefonen 😌
Du tänker heltäckande skal 😊. Visst finns det många trevliga sådana men jag har inte hittat något lika tunt eller med lika bra grepp som Pitaka. Har detta nedan på bild som är otroligt slimmat och heltäckande men då är det istället halt som en ål.
713FDB6C-3024-456E-B6BF-76845CC47907.jpeg
9E5D2309-7AEF-45F1-A44C-637EA0BDC986.jpeg

KenKun

Diamant
Du tänker heltäckande skal 😊. Visst finns det många trevliga sådana men jag har inte hittat något lika tunt eller med lika bra grepp som Pitaka. Har detta nedan på bild som är otroligt slimmat och heltäckande men då är det istället halt som en ål.
713FDB6C-3024-456E-B6BF-76845CC47907.jpeg
9E5D2309-7AEF-45F1-A44C-637EA0BDC986.jpeg
Ja, halt går också bort. Lite därför jag tog en paus från Apples skinnskal. Kör som sagt just nu med silikonvarianten och greppet är riktigt bra

livinl0ud

Silver
Friends Of KS
Ja, halt går också bort. Lite därför jag tog en paus från Apples skinnskal. Kör som sagt just nu med silikonvarianten och greppet är riktigt bra
Har två skinnskal från Apple och ett silikon. Tyvärr har jag problemet med silikonskalet att det är riktigt svårt att få ner i jeansfickan 😳.

Clark Kent

Diamant
Premium
fortfarande supernöjd med min 12mini - jag står kvar vid min åsikt sedan iphone x, det ända som kan få mig att byta/uppgradera är en mindre telefon, vill se en 13 mini mini ;)

Kommer byta till nästa version av Mini, speciellt om det nu är så som någon skrev tidigare att det är den sista Minin innan man återgår till enbart Hälleflundra-mobiler. Har gett upp hoppet om att nyare Huawei ska få tillbaka alla google-förmåner.

Har du någon mer detaljerad info om hur batteriet håller beroende på typ av användning?

hejsam

Platina
fortfarande supernöjd med min 12mini - jag står kvar vid min åsikt sedan iphone x, det ända som kan få mig att byta/uppgradera är en mindre telefon, vill se en 13 mini mini ;)
Håller med, iphone 12 mini är lätt det bästa iphone släppet de senaste 10 åren.
Skulle vara en ännu mindre iphone 13 mini eller en i likadan storlek med bättre batteri och kamera typ!

Zuuki

Tantal
Iphone 13 mini med 120/144hz vore drömmen. Tyvärr lär det aldrig hända. Har 12 mini nu och vill inte ha en större och tyngre mobil för att få det. Det lär bli att endast pro varianterna har den skärmen ☹️

Senast ändrad:

Öbo

Silver
Friends Of KS
Hur är det med batteritid på mini kontra "vanlig" storlek?
Jag köper ny iPhone när 13 kommer ut, men jag kan inte bestämma mig om det är en Mini jag ska ha... Har den väsentligt kortare batteritid så får det bli en vanlig för min del.

LS

Brons
Har en mini idag och är supernöjd med storleken i fickan men lite missnöjd med storleken på skärmen, svår ekvation att få ihop det där. Batteritiden är också i kortaste laget. Blir definitivt en 13 Pro om den har Promotion-display. Sneglar lite på en 13 Pro Max och behålla 12 Mini att byta mellan som ett alternativ, det skulle ju dessutom ge dubbla poäng i den där "flest prylar när han dör"-tävlingen ;)

sjökvist

<—Axel Nilson
Hur är det med batteritid på mini kontra "vanlig" storlek?
Jag köper ny iPhone när 13 kommer ut, men jag kan inte bestämma mig om det är en Mini jag ska ha... Har den väsentligt kortare batteritid så får det bli en vanlig för min del.
Upplever skillnaden rätt så stor mellan 12 mini och 12 PRO.

• Like
Reactions: LS

LS

Brons
Upplever skillnaden rätt så stor mellan 12 mini och 12 PRO.
Samma här, skulle säga att batteritiden i vanliga/pro är ca 25% längre än mini vilket gör stor skillnad. Minin räcker precis lite för kort tid för mitt användningsmönster känns det som. Sen har Max säkert 25% längre tid ändå, den är ett riktigt batterimonster :)

KenKun

Diamant
Har en mini idag och är supernöjd med storleken i fickan men lite missnöjd med storleken på skärmen, svår ekvation att få ihop det där. Batteritiden är också i kortaste laget. Blir definitivt en 13 Pro om den har Promotion-display. Sneglar lite på en 13 Pro Max och behålla 12 Mini att byta mellan som ett alternativ, det skulle ju dessutom ge dubbla poäng i den där "flest prylar när han dör"-tävlingen ;)
Jag kör så. Har 12 mini och 12 Pro Max.
Max är dock lite för stor. 6.5 var nog min smärtgräns.

Nästa setup blir nog 12 mini och 13 Pro

• Like
Reactions: LS
Shit vilken besvikelse Apple Watch Series 7 blev. I stort sett inga vettiga förändringar. Lite större skärm, några nya färger och någon gimmick. Inga nya mätare som vissa (dvs jag) hoppades på, blodtryck, blodsocker om man lider av diabetes m,m. Fortfarande max 18 timmars batteritid (vilket aldrig i praktiken blir 18 timmar). Jag hoppades verkligen Apple skulle lyssna på tidigare kritik och komma ut med något vettigt. Kan inte se EN enda anledning att uppgradera från 6.an, som jag inte heller är speciellt nöjd med....

Senast ändrad:

Du ska få ett råd som är guld av mig. Skippa skal och köp skydd för baksidan i form av "Skins". Du ska få en länk, bästa jag gjort! Blir snyggt och skyddar det viktiga om du har ett vettigt skärmskydd till. Finns till dem flesta Iphones och Samsung. 100% kvalitet rakt igenom. Sitter perfekt och håller över lång tid. Skyddar baksidan helt och det finns skins som skyddar sidorna med.

ss.jpg

KenKun

Diamant
Du ska få ett råd som är guld av mig. Skippa skal och köp skydd för baksidan i form av "Skins". Du ska få en länk, bästa jag gjort! Blir snyggt och skyddar det viktiga om du har ett vettigt skärmskydd till. Finns till dem flesta Iphones och Samsung. 100% kvalitet rakt igenom. Sitter perfekt och håller över lång tid. Skyddar baksidan helt och det finns skins som skyddar sidorna med.

ss.jpg
Känner till skins! Vill dock ha lite skydd mot stötar och skråmor. Speciellt nu när kidsen får låna telefonen då och då 🙃

Torsten

Platina
Är jag ensam om att helt ha tappat sugen att se vilka nyheter Apple kommer med?
Känns som femtioelfte gången de "stora" nyheterna är bättre kamera och längre batteritid. Suck!

Byter mobil ungefär vartannat år så det blir en 13 men jag kommer knappast studsa runt av lycka när kartongen ska öppnas.

sjökvist

<—Axel Nilson
Är jag ensam om att helt ha tappat sugen att se vilka nyheter Apple kommer med?
Känns som femtioelfte gången de "stora" nyheterna är bättre kamera och längre batteritid. Suck!

Byter mobil ungefär vartannat år så det blir en 13 men jag kommer knappast studsa runt av lycka när kartongen ska öppnas.
inget revolutionerande direkt, apples hype är död.

Topp