• VĂ€lkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete Àr nu den största uppdateringen av Klocksnack.se nÄgonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli Ànnu snabbare, mer lÀttanvÀnt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en trÄd pÄ diskussionsdelen för feedback och tekniska frÄgestÀllningar.

    Tack för att ni Àr med och skapar Skandinaviens bÀsta klockforum!

    /Hook & Leben

Apple 🍏 trĂ„den , för den som Ă€r fast i 🍎 trĂ€sket

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Apple har saltat pÄ bra för det nya flaggskeppet ,men frÄgan Àr ...stoppar de oss Apple nördar? Hur mÄnga kommer köpa vÀrstingen IPhone XS Max 512gb för 18.5k typ ?
Är det ens försvarbart att köpa en lur för nĂ€stan 20k :D
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Jag brukar aldrig begrÀnsa mig av priset pÄ mobiltelefoner men den hÀr gÄngen har nog fan Apple tagit det för lÄngt. Det gÄr inte att Ätminstone för mig att rÀttfÀrdiga ett köp av mobiltelefon för 16000 (XS Max 256).

Kan jag köpa den utomlands till ett mer normalt pris sÄ blir det nog ett köp.

Att XS Max fortfarande, pÄ slutet av dagen, har 1-2 veckors leveranstid Àr ju ganska talande för att det inte Àr nÄgot tryck ocksÄ.
 

MacRulez4ever

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
Det Àr varken försvarsbart med priset pÄ en 512 eller just att det Àr 512gb minne.
Vad fan ska man med över en halv TB i en lur med dagens Spotify och all annan streaming ?
Men jag Àr sugen pÄ en 256 :rolleyes:
 

vonhall

Rolex
Min smÀrtgrÀns nÄddes nÀr iPhone X slÀpptes! Tycker det Àr helt orimligt att en telefon kostar nÀstan 20000 kr. För sÄ mycket bÀttre Àr inte iPhone jÀmfört med exempelvis Samsung osv!
 

Hawk100

Rolex
Shit!
Jag Àr sÄ gammal att jag minns nÀr de första riktigt bÀrbara telefonerna kostade runt 20-25 000 kr. Sen blev de bara billigare och billigare.... Men nu har det vÀnt rejÀlt!!!
Men i Àrlighetens namn kan man ju göra liiiiiiiiiite mer med dagens 20 000 kr lurar Àn de pÄ 80/90-talet.......
Men Ă€ndĂ„!!!! NĂ€stan 20 000 kr gör en smartphone som Ă€r ”slut” inom 3 Ă„r typ. Galet!!!
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Min smÀrtgrÀns nÄddes nÀr iPhone X slÀpptes! Tycker det Àr helt orimligt att en telefon kostar nÀstan 20000 kr. För sÄ mycket bÀttre Àr inte iPhone jÀmfört med exempelvis Samsung osv!
Jo, mot Samsung Àr iPhone klart i en annan liga. Men ja, priset Àr orimligt.
 

David

Bödeln
Nej, för första gÄngen nÄgonsin kommer jag inte att köpa den dyraste. Med 256 GB har jag haft tillrÀcklig marginal vad lagring betrÀffar de senaste tvÄ Ären, och jag vill verkligen inte ha en större telefon.
 
Har inte köpt en telefon pÄ mÄnga Är, fÄr alltid en av jobbet som jag brukar. Iphone 8 just nu, fungerar galant. Skulle aldrig falla mig in att lÀgga de summorna pÄ en telefon, speciellt nÀr tillverkningskostnaden (inklusive utvecklingskostnaden) Àr betydligt lÀgre.
 

sjökvist

<—Axel Nilson
köpte iPhone x och hade Ängest över priset bra lÀnge, att den nu kostar 2-3 lök mer gör att det blir Àn mer sjukt.

dax att hoppa av hysteritÄget nÀr det gÀller den senaste appleprodukten
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Rolex och apple tycks köra samma koncept för att skapa masshysteri.

Dock sÄ verkar den vÀrsta applehysterin mattats av, det Àr inte samma galenskap pÄ folk inför nya lanseringar som det var för ett gÀng Är sen
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Bixby, Knox, telefonen full av annan skit, allmÀnt kÀnt i branschen att Samsungs telefoner sölar ned mÀrkbart med tiden, helt meningslöst edgeglas, sÀkerhetsbrister, lÄngsamma uppdateringar. Om man vill ha Android finns det ju Pixel mm. som kan leverera en produkt nÀrmare iPhone. Hade pixel 2 XL exempelvis som utöver kass skÀrm var en fantastisk telefon. Bytte dock tillbaka till iPhone för att jag tyckte att avsaknaden av iMessage var för stor :/
 
Topp