• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur många tigrar får man för en kamel? GTG - Göteborg, okt -18

Hur många tigrar får man för en kamel?

• 1

Röster: 16 44.4%
  • 5

Röster: 8 22.2%
  • 10

Röster: 12 33.3%

• Totala väljare
    36
A2051712-1597-447A-9660-9E525B17797A.jpeg
Livsfarlig bild

Fyra sidor och fortfarande ingen som kollat upp rätt svar på frågan.

Priset på såväl tigrar som kameler varierar beroende på djurets skick. På www.buytigers.com kan man köpa ett "tigerpaket" med en 5 månader gammal bengalisk tiger för 13400 USD. Jag har hört att man skall kunna få tigrar billigare om man letar, ni får kolla på Aliexpress etc. Kameler verkar ligga på ungeför samma pris, jag kollade på https://www.exoticanimalsforsale.net/camels-for-sale.asp som har kameler ligger ute för 8000, 9500 och 14000 USD, så den totala kostnaden borde bli ungefär densamma. Rätt svar skall alltså vara att man får i genomsnitt en tiger för en kamel.

Nu har jag bara sett till inköpskostnaderna. Vi måste tänka på att det kostar att ha en tiger. Man måste ha någon form av större inhägnad, plus en större mängd kött till utfordring. Kostnaden för en tiger kan lätt dra iväg. En kamel däremot kan användas som arbetsdjur, för transport av varor eller personer. Om man tar kamelen till jobbet varje dag kanske man kan sälja bilen och på så sätt spara pengar. Å andra sidan är tigrar mer hotade än kameler, så en välskött tiger skulle kunna betinga ett samlarvärde i framtiden.

Ni får väl höra med klockbutiker hur många kameler respektive tigrar de vill ha som betalning för t.ex. en Rolex.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp