• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket öronmärker ni till klockor?

Köper klockan jag vill ha utan sparande.
Har jag inte råd sparar jag Ca 10k i månaden för att kunna inhandlas inom rimlig tid om inget annat prioriteras.

Vet inte varför denna tråden roar mig så mycket :D
Men för att svara på frågan..
Jag öronmärker inget visst belopp till klockor.
Autogiro till depåkontot på Avanza och lite övrigt sparande.
Fastnar jag för en klocka så norpar jag därifrån. :)

Jag har ett konto som heter ”Rolle” som jag puttar in en tusenlapp på varje månad. Sen har jag ett annat som jag kallar ”Leksaksspar” som det går in femtonhundra på. Leksakssparet tömde jag i vintras när jag köpte en SD. När jag köpte en OP i september rörde jag inget av dessa konton. Det gäller att inte vara allt för konsekvent...

Sparar inte specifikt till klockor regelbundet utan som flera andra när jag vill ha något. Får jag in något extra oväntat så går det till leksaker också. Som när jag bytte jobb för någon månad sedan och fick ut en rätt trevlig slutlön så blev det en Sinn 104 och en ny elgitarr t.ex.

Tillbaka
Topp