• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur mycket däcksparkare kan man vara hos AD?

Sådär då. Blev tyvärr lite mindre tid än jag tänkte mig, hann med det jag tänkt mig iallafall.
Superkort recension:

Rob Engström
  • Hade en del kunder inne och tog därför lite tid, men fick den hjälp jag behövde.
  • 1-1,5 år väntetid på 114060/116610
Franks Ur
  • Hade inga Speedy hemma
NK
  • Nja, inte min smak. Men bra för att monterglo.
Krons
  • Superbra bemötande
  • Tyckte han sa runt 6 månader väntetid för 114060/116610, men fick testa en TT
Slutsats: Inga problem alls att bara knalla in och klämma och känna utan några egentliga köpintentioner.

Ytterligare slutsats: Det gjorde det inte ett dugg enklare att bestämma nästa klocka. :D

Sådär då. Blev tyvärr lite mindre tid än jag tänkte mig, hann med det jag tänkt mig iallafall.
Superkort recension:

Rob Engström
  • Hade en del kunder inne och tog därför lite tid, men fick den hjälp jag behövde.
Franks Ur
  • Hade inga Speedy hemma
NK
Krons
  • Superbra bemötande
Slutsats: Inga problem alls att bara knalla in och klämma och känna utan några egentliga köpintentioner.

Ytterligare slutsats: Det gjorde det inte ett dugg enklare att bestämma nästa klocka. :D
Sjukt med 1.5 års väntetid på 114060/116610... De låg osålda i skyltfönsterna i Cancun och CDG i Paris för en dryg månad sen.

Undrar vad väntetiden är på en 116610LV i dagsläget..

Superkort recension:

Rob Engström
Franks Ur
  • Hade inga Speedy hemma
NK
Krons
  • Superbra bemötande

Fortsätt testa. Gå till Luxurywatches, gå på klockträffar, gå tillbaka till AD samt tråla forumet och youtube-recensioner.

Den enda gången jag tycker att man kanske ska hålla sig lite passiv när man springer i butiker och tar upp deras tid är ifall man vet redan från början att man inte kommer köpa nytt.

Fortsätt testa. Gå till Luxurywatches, gå på klockträffar, gå tillbaka till AD samt tråla forumet och youtube-recensioner.
Tyvärr hann jag inte med Luxurywatches, planen var att sticka dit också men tiden tröt, tyvärr. Får bli vid ett återbesök.
Den enda gången jag tycker att man kanske ska hålla sig lite passiv när man springer i butiker och tar upp deras tid är ifall man vet redan från början att man inte kommer köpa nytt.
Det håller jag med fullständigt om, absolut.

Hur kan det komma sig att Rob E har 1-1,5 års väntetid och Krons Ur runt 6 månader? detta är ett fenomen jag hört tidigare men inte förstår.

Hur kan det komma sig att Rob E har 1-1,5 års väntetid och Krons Ur runt 6 månader? detta är ett fenomen jag hört tidigare men inte förstår.
På Nymans sa de att Explorer kan ta ett par månader att få in, på Krons sa de 6-12 månader. Jag vet inte om de bara hittar på..

Superkort recension:

Rob Engström
Franks Ur
  • Hade inga Speedy hemma
NK
Krons
  • Superbra bemötande

Tack för recensionen!
Är också ny på detta med klockor och har långt till Stockholm men tänkte åka upp i helgen och titta lite.
Får ägna söndagen åt klockor och tyvärr så är det inte alla som har öppet då men får kolla in Krons och NK i alla fall.
Tar gärna emot tips ifall det finns flera söndagsöppna ställen som kan vara värda att besöka.

Tack för recensionen!
Är också ny på detta med klockor och har långt till Stockholm men tänkte åka upp i helgen och titta lite.
Får ägna söndagen åt klockor och tyvärr så är det inte alla som har öppet då men får kolla in Krons och NK i alla fall.
Tar gärna emot tips ifall det finns flera söndagsöppna ställen som kan vara värda att besöka.
Klockmaster Globen har väl söndagsöppet.
Inte i city men de är trevliga, har bra seikosortiment inkl GS samt Breitling, Heuer.

Däcksparkande är oskönt beteeende, att vara prospektiv kund är skönt beteende! Se bara till att vara trevlig och lägga den där extra trevliga säljarens namn på minnet - det är hen du kommer köpa av när det beger sig.
tajma_for_att_ata_roliga_fega_alskare_hona_stor_klocka-r1d04be12b58d46af9e3b7de59b9179d5_fup13_8byvr_324.jpg

På Nymans sa de att Explorer kan ta ett par månader att få in, på Krons sa de 6-12 månader. Jag vet inte om de bara hittar på..
Troligen gissar de kraftigt. Kanske så till den milda grad att de hoppas så starkt, att de tror klockan kommer ett par månader tidigare, bara för att få dig att skriva upp dig på just deras lista och glömma de andra som gissat närmast. Välj den AD du trivs med. Ställ dig i kö och orka vänta.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp