Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tänk om man bara vetat om att priserna skulle skjuta så i taket när det begav sig, hade varit en bra investering så här idag. Har alltid gillat att samla på mig kataloger, av olika dess lag, dock mest från Breitling & Rolex.
Haha...vad kan man säga, en Submariner 16800 för 8600:-, en SD trippel sex för 9935:-. 16750 för 7410:-, en Fat Lady gick på 9445:- för att inte tala om DD 18078 för 65375:-, visst var det mycket pengar när det begav sig, men man köpte ju annat skit som kostade mer än vad dessa klockor gjorde. Stereo prylar, tennisracketar, cycklar, m.m. Sjukaste på denna lista torde vara Cosmographerna 6265 och 6263/8 18k med priserna 7540:- för stålisen och 48315:- för guldisen, tätt följ av Milgauss 1019, 6715:- och Explorern 1016 för 5830:-.
1986.
![]()
![]()
1993.
![]()
![]()
![]()
1999.
![]()
![]()
![]()
Riktigt häftigt!
hittade inte själva kvittot, men damen som sålde den skrev ut ett generöst värderingsintyg där hon bredde på ordentligt. Tror att det var sista årgången av 1016, så dom ville väl bli av med den. Har för mig att listpriset var 5800, så prutade hon själv ner den till 5000. Använder fortfarande klockan mycket!![]()
Pics
Det är exakt det som klocksamlande handlar om i mina ögon åtminstone.
Tror att han menar kolla tillbaka och kunna säga att allt var bättre förrVilket då? Att tjäna pengar?
Eller att kunna blicka tillbaka?
Och ju förr desto bättre.Tror att han menar kolla tillbaka och kunna säga att allt var bättre förr![]()
Inte för att vara taskig men länken var inte så värst himmelskMin Gul klocka Proseries 4254 med länk och carbontavla, världstider och lite annat digitalt kostade 1800kr 1999.
![]()
Länken har ju en ganska så egen udda design, men är rätt så skön på armen.Inte för att vara taskig men länken var inte så värst himmelskganska högt pris för en GUL på den tiden, dyrt med carbon
![]()
Bra multipel mellan stål och guld, 8-10 ggr så dyrt...
Hittade denna som jag själv skrivit in priserna i.![]()
Vet ej vilken år det är gjort men katalogen är tryckt 1983
Mag
Intressant tråd... var själv i moppeåldern runt -92-93, minns att värstingmoppen som kom då, Suzuki TS50, gick lös på närmare 16 lakan. Det kunde man alltså få en ny Submariner för!
Men oj! När är detta? 70-tal?Bra multipel mellan stål och guld, 8-10 ggr så dyrt...
Ca 1983 gissar jagMen oj! När är detta? 70-tal?