• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Hur mycket tid lägger du på klockor varje dag/vecka/månad?

Margarinkungen

Viking Line
Friends Of KS
2-Faktor
Precis lagom, har rätt få inlägg på detta forum
043D3CA2-68FD-42DE-BEE3-3A1E4F2EBB16.jpeg
 

Alarik

Audemars
2-Faktor
Är extrem periodare.
Ska något nytt köpas blir det sammantaget ett par timmar per dag spritt över dygnet. Är det stiltje i flippandet hänger jag mest på Lifestyle och då kan det ta veckor innan jag ens kikar på denna delen av forumet.
 

Bergsman

Cartier
2-Faktor
Säkerligen 2-3h per dag, minst. ”Sitter du och tittar på klockor igen?” hör jag i princip dagligen av min sambo. Kanske borde man låta undersöka sig själv, kanske behövs en liten ruckning av hjärnkontoret.
 
Det är ju svårt att underhålla intresset om man inte sitter och skruvar med klockor. Sportintresserad människor (fred vare med dessa) kan ju kolla på TV, spela sport TVspel och utöva sitt intresse rent fysiskt, samt snacka med sina polare. Som klocksavant så har man ju inte många utlopp. Det blir ju oftast att man forskar inför nästa köp. Misstänker att folk som gillar antikviteter har samma ”problem”.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Tid på KS och tänk på klockor sannolikt ca 4 timmar per dag i snitt.

Min fru tycker att jag borde lägga tiden på att vara social istället. Jag förstår inte vad hon menar. KS är väl socialt om något. :cool:

Igår blev hon förfärad. Vi håller på att bygga ut huset och idag ska vi träffa vår inredningskonsult på möbelaffären för att välja soffa, vilket jag förstås hade glömt/förträngt. Givetvis fick jag knivhugget att det vore bra om jag tänkte mer på utbyggnaden än klockor :)
 
Tid på KS och tänk på klockor sannolikt ca 4 timmar per dag i snitt.

Min fru tycker att jag borde lägga tiden på att vara social istället. Jag förstår inte vad hon menar. KS är väl socialt om något. :cool:

Igår blev hon förfärad. Vi håller på att bygga ut huset och idag ska vi träffa vår inredningskonsult på möbelaffären för att välja soffa, vilket jag förstås hade glömt/förträngt. Givetvis fick jag knivhugget att det vore bra om jag tänkte mer på utbyggnaden än klockor :)

Off topik men en inredningskonsult lär ju ligga pyrt till ganska snart.
 

R38148

Cartier
2-Faktor
Off topik men en inredningskonsult lär ju ligga pyrt till ganska snart.
Nejdå, hysterin lägger sig snart och folk kommer återgå till sina vanliga liv. Förstås med förbehåll för de som förlorat arbeten eller kursat sina småbolag. Hjulen kommer sakta börja rulla och folk återfå sina arbeten. Det kommer att ta tid men det kommer att hända. Vi måste våga vara positiva.
 
Nejdå, hysterin lägger sig snart och folk kommer återgå till sina vanliga liv. Förstås med förbehåll för de som förlorat arbeten eller kursat sina småbolag. Hjulen kommer sakta börja rulla och folk återfå sina arbeten. Det kommer att ta tid men det kommer att hända. Vi måste våga vara positiva.

Jo absolut. Men det finns ju vissa tjänster som kräver ett visst tryck.
 
Topp