watchesarefun
Basic
Hej!
Har hittat en annons på blocket som framstår som proper där jag även varit i kontakt med säljaren. Hade önskat ett ”äktahetsintyg” av urmakare som ingen erbjuder på studs, utan alla jag ringt säger 3-4 dagar och runt 1500 kr. Finns det någon sorts trygghet i Blocket eller någon som vet någon plats man kan få klockan äktahetsstämppad på plats?
Klockan i fråga har cert och så.
Sorry, men har inte orkat läsa alla kommentarer, så safear upp med att få det sagt innan jag svarar.
Om du bor i Stockholm så är det lätt fixat. Regga dig på Kaplans, be säljaren gå in och lämna klockan med ditt kundnummer, säljaren behåller inlämningskvittot. Sen går ni bara och hämtar ut klockan tillsammans, ni kan ju för ordningens skull skita i att göra dealen på plats inne på Kaplans, men gå till ett hyfsat safe place i närheten och få det överstökat. Självklart gäller alla regler om att köpa säljaren osv, och så får du väl lita på din känsla om det verkar vara en hyvens människa du har att göra med. De sakerna brukar iaf vara lätta för mig att få koll på efter ett par samtal osv. Har gjort på detta vis massor med gånger.
Köra en deal ut i det blinda är inte att rekommendera av många många anledningar. Då är du nog bra mycket mer safe om du kör via någon stor och seriös handlare. Om caset här är att spara in ett par hundralappar/tusenlappar, ja då är man ganska fel ute från första början. Jag är bra på klockor, och känner oftast direkt och ser om en sportrolex är fake, men så är det inte längre. Har sett både gmt, sub och daytona c så jävla bra gjorda att man måste kolla riktigt noggrant och tom öppna upp.
Bor du inte i Sthlm så skulle jag se om det finns någon liknande lösning där säljaren och klockan finns.
Lycka till!