• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur tillfredställer ni ert klockintresse dagligen?

Vart spenderar ni mest tid per dag/vecka för att stilla klockintresset

• Klocksnack / Forum

Röster: 138 85.7%
  • Youtube - reviews

Röster: 10 6.2%
  • Youtube - Intervjuer/reportage

Röster: 4 2.5%
  • Podcasts

Röster: 1 0.6%
  • Bloggar

Röster: 0 0.0%
  • Annat - Skriv nedan i tråden

Röster: 8 5.0%

• Totala väljare
    161
Jag läser KS, kollar Youtube, kollar c24 och roterar runt, när jag har tid över.
KS blir lite verklighetsflykt för mig och det blir nog också lite rundgång - intresset föder intresset. Det gäller att hålla sig på jorden lite, jag är ju trots allt en vanlig Svensson med familj, ett vanligt kneg och omkostnader att tänka på. Men kul är det :)

Här och Youtube typ.
Men sitter mycket i bilen så har nån tips på en bra klockpod förutom KS podden så mottages gärna tips. :)

Matt Farah, killen som testat massa bilar på Youtube via sitt projekt 'Smoking Tire' har dragit igång en klockpodd, med tillhörande Youtube-filmer, för ett tag sedan: 'Watch and Listen'.

Jag har dock inte lyssnat, eller kollat, på något avsnitt än.

Förutom KS och Chrono24/auktionssiter så kikar jag även ibland i r/watches (reddit). Det var där intresset började och hittade dit innan jag hittade KS och förutom själva subredditen med trådar precis som här så har de även en hyfsad wiki där de kategoriserat in en rad olika märken efter bland annat prisspann. Nu har ju Klocksnack helt tagit över för min del och brukar oftast hitta vad jag letar efter här, så reddit besöker jag alltmer sällan för det här ändamålet.

Har två i klassen som är lite intresserade av fina klockor, bara att få snacka av sig lite om diverse modeller och få vara lite smakråd gör mig tillfredsställd. Kanske gå in på Ks "köp och sälj" för att kika vad man i framtiden har möjlighet att köpa.

Läser mycket här på KS, och följer många klockrelaterade konton på Instagram. Kollar också dagligen igenom eBay, Tradera och kaplans i jakten på något nytt!:)

Brukar vara C24 för att kika på priser på eventuella referenser man så plötsligt kan bli sugen på! Brukar kika Kaplans & Bukowskis rätt ofta också. :p

Det bästa är väl ändå att fippla med klockorna. Titta på en skön tavla i några minuter utan att ens registrera vad klockan är. KS och annat på nätet i all ära men klockintresset tillgodoses bäst av klockor, tycker jag.

Sen undrar jag varför TS menar att intresset skall stillas. Att så många dessutom menar att det stillas av KS verkar uppochner. Mitt intresse stimuleras av att hänga här.

En snabb Klocksnack check om dagen, snabbkoll av eventuella sevärda youtube kanaler man följer och självklart den dagliga ritualen att komma hem från jobbet och byta ut jobbklockan mot hemmaklockan!

Kan tycka att pollen är lite lustigt formulerad när man på ett forum frågar var man lägger mest tid och det bara finns en svarsmöjlighet varav forumet är ett. Inte så svårt att tippa resultatet.

Kan tycka att pollen är lite lustigt formulerad när man på ett forum frågar var man lägger mest tid och det bara finns en svarsmöjlighet varav forumet är ett. Inte så svårt att tippa resultatet.

Men frågan är ”mest tid” så då är det ju självklart att man bara kan svara ett alternativ ju :)

EDIT: Gissar att du menar att du är intresserad var man spenderar mest tid utanför forumet. Bara att starta en ny poll i sådana fall.

Instagram främst.
Kul att se fina vintage toppexemplar man bara kan drömma om som inte finns på KS.

Tillbaka
Topp