• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hur vanligt problem? Tim- och minutvisare linjerar ej vid hel timma

Ganska vanligt att klockor ligger i ytterkant av toleransen skulle jag säga. Det är definitivt inget som gemene man tänker på, bara de 0,25% som är nördar och hänger på KS och liknande ;)
Jag läste ungefär samma från "Archer" på Watchuseek (han är tydligen certifierad på Omega och verkar ha högt anseende på forumet).

Som du säger så är det nog bara en ytterst liten del av "drabbade" som skriver trådar om det på nätet. Den stora massan tänker nog inte ens på det.

Sen finns det ju ett litet spel mellan kuggar minutrör>visarväxelhjul/driv>timhjul
Lägg sedan till tex gmt funktion och det blir än mer spel beroende på hur den är konstruerad.

IMG_2306.jpeg

En snabb ögonblicksbild ca 20 sek försent. Utöver denna klocklåda (ca 50st klockor) kan jag intyga att jag inte har en enda klocka som avviker mer än dessa på bild.

Tillbaka
Topp