Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det har ju åkt in och ut en del klockor. Jag verkar funka så att när samlingen når en viss volym blir jag stressad av att klockorna inte används och då säljer jag av de minst använda. Följande åkte ut i år.Klockmässigt och inte minst vintagemässigt var 2021 ett bra år. Nöjd med att jag lyckades hålla igen impulsköpen och hålla hög kvalitet.
Året började med denna charmiga rackare. Certina DS representerar fortfarande löjligt bra värde för dina vintagepengar, så länge du inte shoppar hos Hodinkee såklart…
Därefter fick jag chansen att köpa storebror som jag sökt efter en längre tid.
Ungefär samtidigt kom nedanstående in i samlingen.
Slutligen lyckas jag till slut landa klockan jag sökt efter längst av alla, nästan sedan första början av mitt klocknörderi. Det har dykt upp chanser tidigare men jag har varit för snål varje gång,
Allt som allt ett kul vintageår och jag ser fram emot nästa!
Edit: Lade till en bättre bild på Technic dial.
Det har ju åkt in och ut en del klockor. Jag verkar funka så att när samlingen når en viss volym blir jag stressad av att klockorna inte används och då säljer jag av de minst använda. Följande åkte ut i år.
Och följande fick komma in i samlingen.
Därmed har jag numera kompletterat nedan dubbel.
Den dubbeln är ren kärlek och på min önskelista 2024. (Har andra planer för 2023 )Det har ju åkt in och ut en del klockor. Jag verkar funka så att när samlingen når en viss volym blir jag stressad av att klockorna inte används och då säljer jag av de minst använda. Följande åkte ut i år.
Och följande fick komma in i samlingen.
Därmed har jag numera kompletterat nedan dubbel.
Den e kanon!Efter att ha läst "Årets..." och "Löften inför 2023" trådarna så kan jag konstatera att jag uppnådde graalen, eller kanske klock-nirvana under 2022. Jag "njöt av och uppskattade de klockor jag redan har" under hela året. Framförallt mina Submariners samt Lemania och jumbo-Seamaster på BoR har roterat friskt och stigit ännu några procent i uppskattning. Ett enda tillskott blev det som julklapp när ett av objekten på önskelistan dök upp väldigt lägligt som en perfekt slutkläm.
Riktigt bra grejer och kul att ses på GTGn!2022 har handlat om att tunna ut samlingen, drygt 45 klockor jag haft länge har fått lämna.
Vintage-GTG var superkul och också en bra knuff i riktningen 'färre men bättre'.
2023 fortsätter säljandet, återkommer med vad jag ska köpa istället.
Givetvis blev det såklart också en hel del köp 2022, här kommer några favoriter: