• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

HY Moser&CO

LordFlaya

Breitling
Hej alla glada goa klockälskare här ute.
Hoppas jag gör detta i rätt tråd nu,om inte så säg gärna till.
Jo nu är det så här att jag fått ärva en riktigt gammal klocka med namn Hy Moser&Co automatik med serienummer.jag vet inte så mycket om detta
Ur,kanske någon vänlig själ vet lite mer om uret men också om något värde finns ,kan tänka mig att den är från tidigt 60 tal.

Trevlig kväll.
 

Bilagor

  • 48AD1994-3D08-4EDD-8E9E-EB8906802774.jpeg
    48AD1994-3D08-4EDD-8E9E-EB8906802774.jpeg
    1.2 MB · Visningar: 32

Roffe

Panerai
2-Faktor
Vet tyvärr inte så mycket om klockan, men rätta benämningen är H. Moser & Cie i alla fall! :)
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Ja, det är jag med på.
Är alla 3 uttrycken korrekta? Dvs. "Hy Moser & Co", "Hy Moser & Cie" och "H Moser & Cie".
Nej Moser och Co har jag aldrig hört talats om. Sedan var det ju inte samma status eller prestige i märket Hy Moser & Cie på 40-50 talet som det återuppväckta H Moser & Cie.

Ofta välbyggda klockor men har väldigt lite gemensamt med de nytillverkade klockorna med komplikationer.
 
Topp