Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tja, allt som har ett bestående värde går väl att hyra ut. Sen är jag personligen skeptisk till affärsiden. Vitsen med en klocka är väl att äga den, vill man bara flasha i krogkön funkar säkert en thai-kopia lika bra.
Hehe jag skulle inte ha problem med att hyra klocka över 500,000kr klassen och uppåt. Då är det lite mer som att hyra en Ferrari på en bana typ.
Vilka skulle likheterna vara? Ska du tävla i krogkön?
Undrar vilket försäkringsbolag som försäkrar..
Varför måste jag förklara för dig, gör vad du vill jag skiter ihar man svår att förstå likheter så finns ingen vits att förklara.
Samma behov som att hyra en Ferrari.Det här med hyra klocka har ju dykt upp några trådar senaste året. Har svårt att förstå behov/marknad men det verkar ju finnas obegränsat med nya "lyxfällanaspiranter".
Bilen kan jag förstå att man vill provköra men provbära en klocka...Samma behov som att hyra en Ferrari.Dvs jag har inte råd men jääävligt kul.
![]()
Flasha på krogen såklartDu kan likväl fråga snällt hos AD om du kan få testa en klocka i affären.. Ser inte vitsen med att hyra en klocka tyvärr..
Prioriterar du så alltså...Flasha på krogen såklart
SåklartPrioriterar du så alltså...![]()
Tja, allt som har ett bestående värde går väl att hyra ut. Sen är jag personligen skeptisk till affärsiden. Vitsen med en klocka är väl att äga den, vill man bara flasha i krogkön funkar säkert en thai-kopia lika bra.
Typ en njure i förskott.Skulle vara intressant att veta hur personen bakom löser försäkringsfrågan. Hur pass stor säkerhet behöver hyresmannen lämna?
Är ju dessutom gratis! Tänk så många du kan testa på en dag och sen glida ut med lika mycket pengar kvar på kontot och hela telefonen full med bilder.Du kan likväl fråga snällt hos AD om du kan få testa en klocka i affären.. Ser inte vitsen med att hyra en klocka tyvärr..
Eller flasha här på KS?Flasha på krogen såklart
Du kan få hyra min SeikoTyp en njure i förskott.
Tävla i krogkön, där fick man sig ett gott skrattVilka skulle likheterna vara? Ska du tävla i krogkön?
Undrar vilket försäkringsbolag som försäkrar..
Företaget heter SORANKUÄr det ett företag eller vad är det?
Ja som du ser är utbudet för tillfället tämligen begränsat. Visar det sig att idén funkar kommer fler klockor köpas inJag såg annonsen, första tanken var något i stil med " vad händer om den blir stulen? ", jag tror att konceptet kan vara bra, efter ett par månaders uthyrning kan han köpa in nya klockor efter folks förfrågan. Men har även funderat lite på skador som kan uppkomma hos någon som inte är van att ha en klocka på sig, overall tror jag det kan funka![]()
Om businessen kommer igång kommer fler och dyrare klockor att dyka upp i sortimentetHehe jag skulle inte ha problem med att hyra klocka över 500,000kr klassen och uppåt. Då är det lite mer som att hyra en Ferrari på en bana typ.
Försäkringen är en skräddarsydd lösning hos ett av de stora försäkringsbolagen. De krav som ställs på hyrestagaren är ordnad ekonomi och en viss ålder (se FAQ)Skulle vara intressant att veta hur personen bakom löser försäkringsfrågan. Hur pass stor säkerhet behöver hyresmannen lämna?
Kan det inte vara någon form av bedrägeri? Om det nu är som det sägs tidigare i tråden att målgruppen är dem som vill flasha på krogen etc, så har jag svårt att tro att man är speciellt insatt på klockor. Då kan ju "uthyraren" hyra ut en fejk-klocka.
Köparen av tjänsten tror att han har en Rolle för x antal tusen och tycker han är svinball. Medans han i själva verket kanske springer runt med en fejk för en eller två rödingar.
Då spelar det inte så stor roll om klockan får dings eller blir stulen för "uthyraren".