• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Hyra en klocka...

Korwax

Basic
Hittade denna på blocket. Nu kanske man äntligen kan få sin drömklocka, åtminstone i en vecka eller två;)
Vad tror ni? Kan detta fungera? Jobbigt om man skulle få dings och repor dock...
Screenshot_20170510-112515.png

Jag såg annonsen, första tanken var något i stil med " vad händer om den blir stulen? ", jag tror att konceptet kan vara bra, efter ett par månaders uthyrning kan han köpa in nya klockor efter folks förfrågan. Men har även funderat lite på skador som kan uppkomma hos någon som inte är van att ha en klocka på sig, overall tror jag det kan funka :)

Tja, allt som har ett bestående värde går väl att hyra ut. Sen är jag personligen skeptisk till affärsiden. Vitsen med en klocka är väl att äga den, vill man bara flasha i krogkön funkar säkert en thai-kopia lika bra.

Hehe jag skulle inte ha problem med att hyra klocka över 500,000kr klassen och uppåt. Då är det lite mer som att hyra en Ferrari på en bana typ.

Det här med hyra klocka har ju dykt upp några trådar senaste året. Har svårt att förstå behov/marknad men det verkar ju finnas obegränsat med nya "lyxfällanaspiranter".

Du kan likväl fråga snällt hos AD om du kan få testa en klocka i affären.. Ser inte vitsen med att hyra en klocka tyvärr..

Tyvärr, är inte behov att gå till krogen. Kan lyxa till hemma med familj på kvällen och klockan på armen.

Varför inte, bara för jag kan. Sen 500,000kr för en Klocka, inte billigaste att köpa och äga... som en Ferrari eller andra bilar. Ha råd att köpa/äga är inte billigt i längden. Likheter är samma.

Att flasha på krogen kan jag inte relatera till men förstår vad som menas (är 16 år hehe..) Jag håller med dig om att vitsen med en klocka är att äga den ty den är unik för just dig. Jag tror att hans idé kan gå hem hos nyfikna och personer som snart hamnar i lyxfällan, finns fler än vad vi tror :)
Tja, allt som har ett bestående värde går väl att hyra ut. Sen är jag personligen skeptisk till affärsiden. Vitsen med en klocka är väl att äga den, vill man bara flasha i krogkön funkar säkert en thai-kopia lika bra.

Den här har varit på tapeten i många år och ser inte ett ända försäkringsbolag som skulle gå med på denna grej, för lättstulet, för lätt att gå sönder och hur pass många hairlines är ok innan man blir skyldig att betala ?

Skulle ALDRIG funka tror ja trallallla..........

Skulle vara intressant att veta hur personen bakom löser försäkringsfrågan. Hur pass stor säkerhet behöver hyresmannen lämna?

Du kan likväl fråga snällt hos AD om du kan få testa en klocka i affären.. Ser inte vitsen med att hyra en klocka tyvärr..
Är ju dessutom gratis! Tänk så många du kan testa på en dag och sen glida ut med lika mycket pengar kvar på kontot och hela telefonen full med bilder. ;)

Flasha på krogen såklart
Eller flasha här på KS? ;) "ÖÖÖH KOLLA IN MIN NYA DINKA FÖR EN HALV MILJON :cigar:"

Nej, det här kan nog vara det dummaste någonsin.. stackars dom som faller för det.

Kan det inte vara någon form av bedrägeri? Om det nu är som det sägs tidigare i tråden att målgruppen är dem som vill flasha på krogen etc, så har jag svårt att tro att man är speciellt insatt på klockor. Då kan ju "uthyraren" hyra ut en fejk-klocka.
Köparen av tjänsten tror att han har en Rolle för x antal tusen och tycker han är svinball. Medans han i själva verket kanske springer runt med en fejk för en eller två rödingar.
Då spelar det inte så stor roll om klockan får dings eller blir stulen för "uthyraren".

Skulle vilja hyra en SD röd 3 dagar i test syfte. Även en Sinn U1.

Men endast av typ @Affe eller nån annan KS kändis.

Hej allesammans,
Det är jag som dragit igång det här företaget, SORANKU, och tänkte att jag svarar på några av frågorna här :)
Är det ett företag eller vad är det?
Företaget heter SORANKU

Jag såg annonsen, första tanken var något i stil med " vad händer om den blir stulen? ", jag tror att konceptet kan vara bra, efter ett par månaders uthyrning kan han köpa in nya klockor efter folks förfrågan. Men har även funderat lite på skador som kan uppkomma hos någon som inte är van att ha en klocka på sig, overall tror jag det kan funka :)
Ja som du ser är utbudet för tillfället tämligen begränsat. Visar det sig att idén funkar kommer fler klockor köpas in :)
Jag tänkte skicka med en basic "do's and dont's" i form av ett videoklipp för respektive modell. För övrigt så är "normalt slitage" dvs hairlines ok. Om klockan däremot är skadad, typ krossat glas, trasigt lås, trasigt urverk och liknande blir det ett försäkringsärende av det - där kunden står för självrisken på ca 9000kr.

Hehe jag skulle inte ha problem med att hyra klocka över 500,000kr klassen och uppåt. Då är det lite mer som att hyra en Ferrari på en bana typ.
Om businessen kommer igång kommer fler och dyrare klockor att dyka upp i sortimentet

Skulle vara intressant att veta hur personen bakom löser försäkringsfrågan. Hur pass stor säkerhet behöver hyresmannen lämna?
Försäkringen är en skräddarsydd lösning hos ett av de stora försäkringsbolagen. De krav som ställs på hyrestagaren är ordnad ekonomi och en viss ålder (se FAQ)

Kan det inte vara någon form av bedrägeri? Om det nu är som det sägs tidigare i tråden att målgruppen är dem som vill flasha på krogen etc, så har jag svårt att tro att man är speciellt insatt på klockor. Då kan ju "uthyraren" hyra ut en fejk-klocka.
Köparen av tjänsten tror att han har en Rolle för x antal tusen och tycker han är svinball. Medans han i själva verket kanske springer runt med en fejk för en eller två rödingar.
Då spelar det inte så stor roll om klockan får dings eller blir stulen för "uthyraren".

Klockorna är äkta. Några typer av scenarion/kundgrupper jag kan tänka mig är
- Person som vill ha klockan till ett speciellt tillfälle.
- Person som går i köptankar men vill i lugn och ro testa hur klockan är att leva med. Jag hade själv en Panerai tidigare som jag gillade mycket när jag såg den på bilder och när jag provade den en snabbis. När jag väl köpte den fick den i princip ingen wrist time så den fick säljas.
- Personen som redan nämnts här i tråden ;) Den som vill ha en klocka att flasha med.

Tillbaka
Topp