Hej allesammans,
Det är jag som dragit igång det här företaget, SORANKU, och tänkte att jag svarar på några av frågorna här
Företaget heter SORANKU
Ja som du ser är utbudet för tillfället tämligen begränsat. Visar det sig att idén funkar kommer fler klockor köpas in

Jag tänkte skicka med en basic "do's and dont's" i form av ett videoklipp för respektive modell. För övrigt så är "normalt slitage" dvs hairlines ok. Om klockan däremot är skadad, typ krossat glas, trasigt lås, trasigt urverk och liknande blir det ett försäkringsärende av det - där kunden står för självrisken på ca 9000kr.
Om businessen kommer igång kommer fler och dyrare klockor att dyka upp i sortimentet
Försäkringen är en skräddarsydd lösning hos ett av de stora försäkringsbolagen. De krav som ställs på hyrestagaren är ordnad ekonomi och en viss ålder (se
FAQ)
Klockorna är äkta. Några typer av scenarion/kundgrupper jag kan tänka mig är
- Person som vill ha klockan till ett speciellt tillfälle.
- Person som går i köptankar men vill i lugn och ro testa hur klockan är att leva med. Jag hade själv en Panerai tidigare som jag gillade mycket när jag såg den på bilder och när jag provade den en snabbis. När jag väl köpte den fick den i princip ingen wrist time så den fick säljas.
- Personen som redan nämnts här i tråden

Den som vill ha en klocka att flasha med.