• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

I behov av Hjälp! Tissot 6216 med Lemania 27CH

@Diogenes se nedan
Håller med, ser lite oroväckande ut, kan ju vara fotot, vinkeln.
tissot.jpg

Jag kollade på bilden men blev osäker på om det gällde hjulet med sex "stående" tänder? I så fall ser det onekligen ut som om det saknas tänder. Men varför skulle det vara problematiskt? Det är inte "bara" att införskaffa nytt? Och förresten, hur står det till med Cousins numera, är det inte så att de helt upphört med Omegadelar och detta räknas som ett Omega 321-verk, eller?

Beror ju lite på hur resten av verket ser ut? Ser den andra bilden nu och det ser inte ut som att det är den biten utan den ska vara så. En service lär behövas hur eller hur. Vem var det som fixa en Tissot kronograf på forumet som gått i backen?

Självklart ska en service göras. Jag funderar mest på vem jag ska skicka den till och hur stora möjligheter jag har att faktiskt få den att fungera och så nära originalet som möjligt - gillar nämligen klockan något oerhört!

Beror ju lite på hur resten av verket ser ut? Ser den andra bilden nu och det ser inte ut som att det är den biten utan den ska vara så. En service lär behövas hur eller hur. Vem var det som fixa en Tissot kronograf på forumet som gått i backen?
Der var jag, fick den fixad hos en urmakare i Höganäs. Har hört via en annan forummedlem, minns ej namnet här, att urmakarskolan har gott om 321-delar!

Stort, stort tack för din hjälp! Frågan är om man ska ta det säkra före det osäkra och köpa?
JAg skulle kollat med urmakarskolan först för att se om de vill ta sig an den och utgå därifrån, alternativt en annan urmakare. De som kan Omega ska kunna serva den, det är främst tillgången till reservdelar som kan vara kinkig. Men det går nästan alltid att lösa.

Jag har fått visarna på en klocka relumade av Farfar. Mycket gott resultat.

Kul köp! Grattis till en väldigt läcker kronograf! Har hört att farfarsklocka fixar bra relume men har ingen egen erfarenhet av det. Tror knappast det är omöjligt med pushers men har inget tips förutom ebay då. Har förstått att det finns stora säljare där som har mycket annat på lager än det som är uppe för auktion.

Tillbaka
Topp