• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

I-landsproblem

Hej alla KS:are behöver eran åsikt på val av klocka. Har nämligen tittat på klockor i ett par månader nu och dett ligger mellan dessa två klockor longines conquest (L3.687.4.99.6) och SARB033. Frågan är vilken av dessa får man mest klocka utav pengarna så att säga. Gärna en motivering till varför ni väljer den klocka ni gör.
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Hej alla KS:are behöver eran åsikt på val av klocka. Har nämligen tittat på klockor i ett par månader nu och dett ligger mellan dessa två klockor longines conquest (L3.687.4.99.6) och SARB033. Frågan är vilken av dessa får man mest klocka utav pengarna så att säga. Gärna en motivering till varför ni väljer den klocka ni gör.
Kom igen nu @Chichkare lite bilder så tråden blir roligare! :D
 

Cristian

Rolex
2-Faktor
Googlade.. Hoppas det blev rätt.
8807228358_5511a81a1e_o.jpg
s_sarb033h_1024x1024.jpeg
 

Omega87

Rolex
Det är två klockor i två olika prisklasser.... Gillar du Longinesklockan så köp den eller köp Sarben och en till klocka, om nu din målsättning är att utöka :)
 

Omega87

Rolex
Den kostar mer för det är ett "bättre" märke och således bättre och mer kvalitativ klocka och urverk. Jag rådiggar Seiko och några stycken :)
 
Den kostar mer för det är ett "bättre" märke och således bättre och mer kvalitativ klocka och urverk. Jag rådiggar Seiko och några stycken :)

Longines var riktigt snygg! :)
Seikon såg ut som en vanlig dussin klocka.

Enligt mig är båda sjukt snygga men som en fattig student måste man ta hänsyn till ekonomin. Antigen väljer jag att spendera allt på en klocka alltså longines eller hälften av pengarna på seikon och resterande på annat kul. Va skulle ni gjort?
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Conqest:en har ju GMT funktion så det är ju en extra och "fördyrande" faktor.
Sedan är den ju större än Seikon som är mer "dressig" enligt min uppfattning.

Personligen hade jag isåfall satsat på vanliga Conquest utan GMT men med bättre WR (30atm).
Hittar den bara med svart tavla dock, bild från nätet:

conquest002.jpg
 
Conqest:en har ju GMT funktion så det är ju en extra och "fördyrande" faktor.
Sedan är den ju större än Seikon som är mer "dressig" enligt min uppfattning.

Personligen hade jag isåfall satsat på vanliga Conquest utan GMT men med bättre WR (30atm).
Hittar den bara med svart tavla dock, bild från nätet:

conquest002.jpg
Priserna skiljer sig inte så värst mycket, dessutom tkr jag att gmt ser mycket bättre ut men tack för tipset
 
Kolla beggat å Longinesen!
Jag håller koll på det varje dag både här på KS och blocket några andra sidor du kan rekommendera? Kan även passa på o fråga hur säkert andrahandsköp egentligen är. Jag är som sagt ganska ny när det gäller klockor och kan inte med på en gång de om en klocka är äkta eller inte, dessutom om den fungerar som den ska eller inte. Är det inte smidigaste då o gå till en urmakare och låta henne göra en bedömning?
Kör på Longinesen, den var grym!
Liten motivering? Hehe
 

KMS

Rolex
Jag håller koll på det varje dag både här på KS och blocket några andra sidor du kan rekommendera? Kan även passa på o fråga hur säkert andrahandsköp egentligen är. Jag är som sagt ganska ny när det gäller klockor och kan inte med på en gång de om en klocka är äkta eller inte, dessutom om den fungerar som den ska eller inte. Är det inte smidigaste då o gå till en urmakare och låta henne göra en bedömning?

Liten motivering? Hehe

Relativt nya klockor känns rätt lugnt. De flesta här köper nog beggat så det är inget att oroa sig för. Ta en titt på Ebay &Tradera. Men det klart skall man köpa nytt kan det vara skönt att köpa från en butik i Sverige.
 
Topp